2.9

All the Money in the World

Historien om 16-årige John Paul Getty III som kidnappades av italienska maffian 1973. Han var barnbarn till oljemagnaten J Paul Getty, som vägrade betala lösensumman på över 150 miljoner kronor.

Originaltitel All the Money in the World
Regissör Ridley Scott
Manus David Scarpa
Genre Drama, Kriminalare, Biografi, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Michelle Williams, Christopher Plummer, Mark Wahlberg, Romain Duris, Timothy Hutton, Charlie Plummer, Charlie Shotwell, Andrew Buchan, Marco Leonardi, Giuseppe Bonifati, Nicolas Vaporidis, Andrea Piedimonte Bodini, Guglielmo Favilla, Stacy Martin

2019-09-22
Intressant och ganska spännande. Michelle Williams gör bra ifrån sig. Tror inte jag skulle kunna tänka mig att ha den i samlingen själv men filmen är klart sevärd. Svag 4:a.
Christofer
2019-05-21
Kände inte till historien sedan tidigare, men det var helt klart en annorlunda skildring av ett kidnappningsdrama och intressant hela vägen.
Murvel48
2019-01-05
Scott skarvar en del, t ex dog inte gubben Getty förrän tre år efter kidnappningen, men det hindrar inte att det var en bra film,
2018-12-23
En i botten sorglig historia som i Scotts händer åtm blir väldigt snygg. Stundtals riktigt bra och det är bra insatser av främst Williams och Plummer den äldre. Slogs av hur stilig filmen är. Ett smart drag när storyn kanske inte helt räcker till.
espresso.life
2018-12-16
Tv serien "Trust" om samma story är mycket bättre!
dudson
2018-09-30
Läckert utfört. Fina miljöer samt ett pulserande skådespel utav Michelle Williams! odågan John Paul är en historia för sig själv.
haajen
2018-08-27
Blir aldrig särskilt engagerad, det hela är habilt utfört men ändå mest tråkigt.
TURGUT
2018-05-04
Intressant story och välspelad men berättad på ett sätt som gör att man aldrig riktigt fångas av berättelsen och saknar riktigt nerv, stark 3:a.
2018-04-03
Stabilt och sådär men saknar fingertoppskänsla och nerv.
PeterTheW
2018-04-02