2.8

Yesterday

En kämpande musiker inser att han är den enda personen på jorden som kan komma ihåg The Beatles.

Originaltitel Yesterday
Regissör Danny Boyle
Manus Richard Curtis
Genre Komedi, Romantik, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Himesh Patel, Lily James, Sophia Di Martino, Ellise Chappell, Meera Syal, Harry Michell, Vincent Franklin, Joel Fry, Michael Kiwanuka, Karma Sood, Gus Brown, Sanjeev Bhaskar, Karl Theobald, Alexander Arnold, Ed Sheeran, Kate McKinnon, Camilla Rutherford

quelnightmare
2021-06-14
Danny Boyles Yesterday är en rolig, magisk kärlekshistoria om The Beatles, berättad genom att låtsas att de aldrig funnits. Danny Boyle och Richard Curtis: tillsammans ... äntligen?
mammene
2021-04-19
En film att bara sjunka in i, njuta av musiken och skådespelet och den lättsamma humorn. En film att bli glad åt. Hur som helst en rolig ide.
Albion
2021-02-26
Beatles musik lyfter detta och är förstås filmens egentliga huvudroll. Charmigt berättat och håller finfint i åtminstone drygt halva filmen för att missa att kugga i hela vägen igenom avslutningen. Det blir en klar 4;a från mig och mycket är den charmiga presentationen av Beatlesmusikens förtjänst. 24/2
hsimpson
2021-02-20
Mycket trams också, men underhållande feelgood med helt okej avslutning.
svältaren
2021-02-16
Rolig premiss och ganska underhållande ett tag, men istället för att utveckla grundhistorien har man låtit en konventionell kärlekshistoria ta över. Den här filmen borde vara långt mer psykedelisk och intressant än den är. Den borde ha tagit fler vändningar och väckt fler tankar och fantasier.
Baad3r
2021-02-13
Feelgood film som i alla fall jag vill se mer än en gång!
finkan
2020-09-06
Bra musik och filmen funkar
Bunger
2020-09-05
Så kul idé, och antagligen fruktansvärt mycket pengar som lagts på att lösa rättigheterna till musiken. Men det funkar ju inte som film, åtminstone inte förbi första halvtimmen.
Christofer
2020-08-20
2020-07-06: Mysigt feelgood under första halvan, men andra halvan var inte alls lika underhållande. Några alltför fåniga karaktärer också.
AlZi
2020-08-07