2.2

Alla älskar Hollywood

Äntligen får Marvin en chans att göra film av sitt gamla manus. Men alla finansiärer producenten hittar vill ha med sina älskarinnor i rollerna, något som Marvin inte är så förtjust i med tanke på deras bristande talanger.

Originaltitel Mistress
Regissör Barry Primus
Manus Barry Primus, JF Lawton
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Robert De Niro, Eli Wallach, Sheryl Lee Ralph, Martin Landau, Danny Aiello, Jean Smart, Robert Wuhl, Tuesday Knight, Vasek Simek, Jace Alexander, Laurie Metcalf

Bomkia
2018-03-26
Konstig Hollywood-film om Hollywood. När den är som best är det en bra svart komedi, men det blir sega partier. 3a.

2014-03-11
Underskattad. Scenerna med Landau, Wallach och De Niro är guld.
2012-04-29
Det håller ungefär halvvägs i denna babbliga film, sedan blir det mest tröttsamt trots alla stjärnor som blinkar förbi. Landau är mycket bra. (6/15)
jonbo
2012-03-25
Tråkig med välkända ansikten. Typ.

2011-09-25
Bättre än väntat. Landau är för skön. De Niro och Walken är också favoriter. Väl värd en titt.
Rune2000
2010-06-03
En överraskande bra film om filmbranschen vars enda brist är komediaspekten som man gång på gång envisas med utan någon större framgång. Martin Landau visar än en gång att 90-talet var hans storhetstid!
martineden
2009-06-20
Bra Hollywoodsatir!! Martin Landau är fantastisk!!

2005-08-20
Gillar den faktiskt...Lite Hollywoodsatir... Bra skådisar...
Midkiff
2004-05-06