1.7

Alla helgons blodiga natt 3

Efter Michael Myers död i den föregående filmen är den tredje installationen i serien snarare en helt fristående film. En man blir mördad på ett sjukhus efter att ha flytt okända förföljare. Läkaren Daniel och den mördades dotter Ellie försöker ta reda på hennes fars sista förehavanden, vilket för dem till en fabrik för leksaksmasker i en isolerad kalifornisk småstad.

Originaltitel Halloween III: Season of the Witch
Regissör Tommy Lee Wallace
Manus Tommy Lee Wallace
Genre Skräck, Science Fiction, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Tom Atkins, Stacey Nelkin, Dan O'Herlihy, Michael Currie, Ralph Strait, Jadeen Barbor, Brad Schacter, Garn Stephens, Nancy Kyes, Jonathan Terry, Al Berry, Wendy Wessberg, Essex Smith

Skapad 2019-11-09 av Anonym
Det är synd men sant. Detta är en skam för alla Halloween-filmer. Denna film har inte ens där att göra. Huvudpersonen; Michael Myers som har blivit lite av en kultfigur är inte ens med i den tre...   Läs mer »

päronanton
2020-03-27
Det är en fristående film utöver Halloween filmerna med Michael Myers. Men jag tycker den är en spännande thriller som höll mig i alla på spänn. Sen älskar jag åttiotals känslan!
gjoob
2018-09-11
Jag förstod det inte då och jag förstår det inte nu. Ett helt ologiskt och omotiverat kliv bort från Halloween-serien. Men som fristående film betraktat, ändå helt okej.
Xtro
2018-05-16
Min favorit-Halloween. Dels tack vare en tung atmosfär och ett schysst soundtrack av Carpenter och Howarth och dels för att Michael Myers ändå aldrig har tilltalat mig lika mkt som Freddy eller Jason. Egentligen fattas det nånting litet för att den ska bli en stabil fyra men alla ettor känns fett orättvisa.
Robkiller
2017-11-01
En film som försöker skrämmas med halloween temat självt, inte med någon tråkig snubbe med kniv. Annorlunda men inte alls så dåligt. Sedan är den rätt B, skådespelarna inga höjdare och även om den håller intresset uppe har den inga minnesvärda scener överhuvudtaget.
2017-10-28
precious_death
2016-12-20
Känner väl som många andra att det är svårt att koppla den till serien då Myers inte är med. Däremot står den ganska bra på egna ben tycker jag. Särskilt med tanke på att det är en 80-talsrulle vi pratar om.
LenWidleheyt
2016-12-08
Förtjänar väl en etta, men nä! Några få speciella scener på slutet och det allmäna frispelet ska ändå ha lite kredd, trots att det mesta är en fadäs. Borde inte varit del av "Halloween"-serien, dock.
LucaCanali
2016-11-27
sluta grina om myers!!! det här är ju bättre än nästan alla blodiga nätter som den halvfiguren varit ute i ;). trean är ju en fin hyllning till äldre b-skräckisar och sista halvtimmen är kanon! betyg: bra- (58/100).
2016-08-01
Totalt värdelös på alla sätt och vis! Har absolut ingenting över huvud taget med de andra Halloween-filmerna att göra men hade inte gillat den ändå!
sven_usling
2016-05-13
Stundtals underbar och stundtals riktigt dålig. Den har många härliga idéer så det är synd att det inte håller hela vägen.