2.1

Alla helgons blodiga natt 6

För sex år sedan, på alla helgons natt, försvann Michael och hans systerdotter Jamie spårlöst. De flesta tror att de dödats, men sanningen ligger på en annan nivå. Michael och Jamie har gömts undan av någon som vill beskydda och kontrollera ondskan själv. Men ondska kan aldrig kontrolleras. I deras hemstad Haddonfield har Halloweenfirande varit förbjudet i ett antal år, nu vill traktens ungdomar att det återinförs...

Originaltitel Halloween - The Curse of Michael Myers
Alternativ titel Halloween 666: Curse of Michael Myers, Halloween - Michael Myers återkomst
Regissör Joe Chappelle
Manus Daniel Farrands
Genre Thriller, Skräck, 90-tal
Skådespelare Donald Pleasence, Paul Rudd, Marianne Hagan, George P Wilbur, Kim Darby, Mitch Ryan, Bradford English, Keith Bogart, Mariah O'Brien, Leo Geter, J C Brandy, Devin Gardner, Susan Swift, Janice Knickrehm

päronanton
2020-04-02
Inte alls lika bra som dom gamla Halloween filmerna. Den är sevärd.
Robkiller
2017-11-02
En handling som håller intresset uppe lite mer än de närmaste föregångarna, men fortfarande kan det inte sägas vara särskilt bra.
dudson
2016-11-01
Rent handlings och storymässigt så är detta ingen vidare Halloween film. Men den levererar med råge hög bodycount och våld så det står härliga till. Gorefantasten får verkligen sitt Iaf"
2016-08-01
En av de sämre filmerna i Halloween-serien. Den är underhållande och lyckas passera "godkänt" men det är väl också allt. Svag 3:a.
haajen
2015-10-12
En enda röra och jag vet att det beror på en massa strul bakom kulisserna. Inte sett producer´s cut men vete fan om jag är så sugen på det heller. En av de sämsta i serien men ettan är lite starkare än Resurrection som är ett hån mot allt vad Halloween står för. Bedrövlig!
TheHorrorfan
2015-05-17
Helt okej. Spårar väl ur lite för mycket på slutet, men den är bättre än andra del i serien. Svag 3a.
StureStenhög
2015-05-13
Den här filmen är ett bra exempel på varför det är kul att beta av långa filmserier. Jag finner det väldigt fascinerande att beskåda när de når den punkt där de desperat börjar dammsuga varenda vrå efter sätt att utveckla mytologin och hålla filmserien vid liv. Här plockar man alltså tillbaks ungen från första filmen i en nu vuxen version samtidigt som man har grävt upp en gammal doktor fån samma film som väl ingen gärna kan komma ihåg. På det introducerar man Jamie Lee Curtis nyfödda barnbarn och en familj bestående av avlägsna släktingar till henne som numera bor i Myers hus. Självklart släpar man tillbaks stackars Loomis en gång till också, och han ser inte ut som att han skulle kunna överleva frukosten denna gång. Sen får vi nåt tjafs om en keltisk kult dessutom. Allt det här har man slängt ihop i en enda röra och, som det verkar, bara bett till gudarna om att det ska fungera. Det gör det förstås inte, det är överhuvudtaget sällan en bra idé att börja försöka förklara saker när man har tagit sig sex filmer in i serien. Tyvärr blir det här aldrig riktigt det där urflippade spektaklet som det fanns förutsättningar för heller, men den är iaf fortfarande roligare än alla de tidigare uppföljarna (med undantag för trean som inte riktigt kan räknas)
Fläskkäft
2014-10-06
Då har jag precis sett den omtalade Producer' cut av Halloween 6 men tyvärr kan jag inte uttala mig om den är bättre eller sämre än den version jag såg på VHS för 15 år sedan då minnet har tagit ut sin rätt. =) Anyway, denna uppföljare är ganska seg och allmänt tråkig, det händer inte så mycket och vi har ju redan sett konceptet så många gånger förut. Myers verkar ha gått upp i vikt en hel del sen sist vilket missklär honom. I övrigt en rätt tråkig cast som inte utmärker sig alls. Bäst är som vanligt Dr Loomis och hans skräckblandade fascination av Michael Myers. Tillhör de sämsta i den långlivade serien.
Henkepedia
2014-02-02
Joe Chappelle förstörde mycket av manuset. "Producers Cut" versionen är så mycket bättre.
-_Louise_-
2014-01-12
Här börjar det ju gå utför kan jag känna... Efter ett antal filmer har nu Myers tappat det mesta av sin mystik och är inte alls så krypande läskig längre, mest irriterande att han dyker upp överallt och aldrig dör. Försöket att förklara det hela med div. astrologi och mytologi gör bara allting ännu mer plojigt. Fattar inte riktigt hur allt ska knytas ihop, många luckor lämnas, men det kan bero på debaklet med reshoots och alla olika versioner hit och dit.