1.8

Alla helgons blodiga natt: Resurrection

En grupp ungdomar vinner en tävling och får spendera en natt i Michael Myers barndomshem medan allt sänds på Internet. De tror att det ska bli kul och att de ska få en stund i rampljuset... men det går fel och leken byts ut mot en desperat strävan att ta sig levande ut ur huset.

Originaltitel Halloween: Resurrection
Alternativ titel Halloween 8
Regissör Rick Rosenthal
Manus Sean Hood, Larry Brand
Genre Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jamie Lee Curtis, Busta Rhymes, Bianca Kajlich, Tyra Banks, Brad Loree, Sean Patrick Thomas, Daisy McCrackin, Katee Sackhoff, Luke Kirby, Thomas Ian NIcholas, Ryan Merriman

Skapad 2019-11-23 av paycheck
En grupp ungdomar ställer upp i ett program som sänds över internet. De får i uppdrag att leta runt i seriemördaren Michael Myers barndomshem. Ungdomarna vill ha lite kul, men det blir oväntade ...   Läs mer »

päronanton
2020-04-03
Jag älskar verkligen Halloween! Tycker dom är riktigt bra rysare. Tänkte först ge den här filmen en tvåa, men den blev bättre. Men för mig är dom gamla Halloween filmerna från 1978-1989 mästerverk!
Robkiller
2017-11-02
Lågbudgetvariant där de har blandat in förstapersonskameror. Ingen direkt lyckad kombination.
2017-10-22
helt ok
emmycaution
2017-08-22
Som en storkonsument av Top Model är det ju alltid roligt att se en film med Tyra Banks. I den här filmen var hon tydligen så dålig att hon till och med mördas off screen. Damn it Tyra! I was rooting for you! We were all rooting for you! How dare you?
2016-08-01
Bättre än trean och sexan men inte riktigt lika bra som de övriga delarna.
2016-03-20
Den sista av de officiella delarna av Hallowwen innan Rob Zombie "fräschade" upp storyn. Och inte är det ett värdigt avslut direkt. Det börjar hyfsat med en schysst cameo och en atmosfär man vant sig vid, men planar ut i en soppa där man endast vill att Michael ska ta kål på nidingarna så fort som möjligt. Konceptet kändes säkert hippt på pappret och helt värdelös är inte Resurrection, men jämför man den här med åtm de två första är det rent skräp.
djonipony
2015-11-28
2,5
djonipony
2015-11-28
Ok
GrandMaster_E
2015-11-02
Trick or treat! Motherfucker!
haajen
2015-10-12
Jag. hatar. Busta. Rhymes.