1.6

Alla tiders julklapp

Allie är en glad liten tjej som bor i Kalifornien och hon försöker alltid komma på något för att slippa gå till skolan, speciellt när julen står för dörren. När Allie och hennes bästa vän Sam upptäcker en maskin som kan skapa det väder man själv vill ha bestämmer de sig för att beställa snö så de slipper gå till skolan. Men en meteorolog med onda avsikter får tag på maskinen. Nu är det upp till Allie och några av hennes vänner från Nordpolen att rädda julen.

Originaltitel The Ultimate Christmas Present
Alternativ titel Vit jul
Regissör Greg Beeman
Manus Hallie Einhorn, Michael Hitchcock
Genre 2000-tal, Komedi, Familjefilm
Skådespelare Hallee Hirsh, Brenda Song, Peter Scolari, Spencer Breslin, Hallie Todd

2020-11-12
Bra familjefilm!

2008-10-14
Jag SKULLE kunna rekommendera den för barn, men jag tror att den är lite tramsig till och med för det.
karlmats
2007-12-26
Ja det här var ju inte lysande direkt, väldigt mycket trams och överlöjliga scener men det är ju ändå jul så jag ska vara lite snäll och ge ut en svag 2a då det trots allt fanns en hel del fint i den också. De båda småtjejerna gör en förvånandsvärt bra insats då jag brukar hata barnskådisar men i den här filmen var det snarare tvärtom, jag hatade de flesta andra karaktärerna istället.
Nathalena
2006-12-14
*suckar. Aldrig sett en sliskigt dåligare julfilm i mitt liv
raniE
Fantasy-man
loving it <3, feel-good julstämming
kaktusflickan
2006-12-10
Varför finns det inget lägre betyg än ett?!? Det borde finnas grader i helvetet.
frekir
2006-12-10
Aww stackars de små bortskämda barnen.