Alla vi barn i Bullerbyn

Efter Olle Hellbom - som dittills gjort de flesta Astrid Lindgren-filmerna - tog Hallström först över. Hans nyinspelning av Bullerby-böckerna blev två filmer - se även Mera om oss barn i Bullerbyn. En idyllisk och vackert fotograferad skildring av de sex barnen - och Kerstin förstås - och deras vardagliga äventyr en sommar i slutet av 20-talet.

Originaltitel Alla vi barn i Bullerbyn
Regissör Lasse Hallström
Manus Astrid Lindgren
Genre Familjefilm, 80-tal
Skådespelare Anna Sahlin, Henrik Larsson, Linda Bergström, Harald Lönnbro, Sigfrid Eriksson, Crispin Dickson Wendenius, Ellen Demérus, Tove Edfeldt, Elisabeth Nordkvist, Ingwar Svensson, Catti Edfeldt, Bill Jönsson, Ann-Sofie Knape, Sören Petersson, Sigfrid Eriksson, Louise Raeder, Peter Dywik, Olof Sjögren, Ewa Carlsson, Lasse Ståhl, Willy Turesson

Skapad 2019-11-09 av m86
Vi svenskar verkar har glömt bort att även Astrid Lindgrens filmer också är svenska mästerverk, för dom ses fortfarande utav dagens barn och ungdomar, vilket visar att dom har överlevt alla des...   Läs mer »

OffTheGround
2022-05-31
Sommarsockersött. Intrig? Nej, det hoppar vi över. Svag trea.
Dele
2020-06-14
Fint foto, fin stämning och ganska tråkig. Svag betygstrea.
2017-09-21
Jag förstår inte riktigt poängen med detta lyckliga och harmoniska filmerna. Vad är det Astrid Lindgren vill visa upp?
2014-11-09
Astrid Lindgrens böcker har de flesta läst och älskat (eller i alla fall gillat) under barndom och uppväxt och Alla vi barn i Bullerbyn tillhör gruppen av hennes historier som handlar om vanliga människor i vanliga miljöer. Ingen flygade lagom tjock Karlsson, ingen stenrik och urstark Pippi. Väcker härliga barndomsminnen. Väldigt bra.
Hitschmidt
2013-06-23
Så härliga bilder av äventyr och sommar!
ziferN
2012-11-28
Paradiset för ungar.
Xenox
2012-07-21
Jag har aldrig riktigt gillat Bullerbyn-filmerna. Bland Astrid Lindgrens sämre berättelser.
Vitus
2012-05-11
"vardagliga äventyr" är verkligen rätt. finns ingen som helst konflikt eller något som egentligen skapar intresse. det är bara barn som chillar. nog fan är det mysigt ändå.
Elizadushkufan
2012-03-14
Som barn ville man bo i Bullerbyn, det såg så härligt och mysigt ut och barnen hade det så roligt!
Kajsa91
2012-01-12
Otroligt mysig är den! Hey vad jag vill bo sådär och leva på den tiden..