2.3

Allegiant

Efter de omvälvande insikterna i Insurgent, måste nu Tris fly tillsammans med Four och ta sig bortom den höga mur som omringar Chicago. För första gången någonsin, måste de att lämna den enda stad och den enda familj de någonsin har känt. Väl ute, är gamla kunskaper snabbt meningslösa i ljuset av chockerande nya sanningar. Tris och Four måste snabbt bestämma sig för vilka de kan lita på då ett uppror innanför muren blossar upp och hotar hela mänskligheten. För att överleva, måste Tris göra omöjliga val som handlar om mod, lojalitet, uppoffring och kärlek.

Originaltitel Allegiant
Alternativ titel The Divergent Series: Allegiant
Regissör Robert Schwentke
Manus Adam Cooper (II), Bill Collage, Noah Oppenheim
Genre Äventyr, Mysterium, Action, Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Shailene Woodley, Theo James, Miles Teller, Ansel Elgort, Naomi Watts, Jeff Daniels, Bill Skarsgård, Zoë Kravitz, Maggie Q, Octavia Spencer, Daniel Dae Kim, Jonny Weston, Keiynan Lonsdale, Nadia Hilker, Andy Bean, Ray Stevenson, Mekhi Phifer
Filmnummer 119737

HerrNenne
2019-06-21
Riktigt dålig som räddas lite av att den är så otroligt ointressant att man blir distraherad och slipper fokusera på själva filmen. Det egentligt enda bra med den här korkade filmen var att den för evigt dödade filmserien i stort.
TURGUT
2019-05-13
Svag 2:a.
freddis
2018-12-07
Tycker faktiskt filmen var helt okej. Styrkorna i filmen är att den kraftigt breddar världen som filmernas utspelar sig i, och de futuristiska delarna är fantasifulla vilket jag uppskattar.
Rele
2018-11-22
Jag måste ge en svag tvåa till den här inget sägande svaga filmen.
Engravadlax
2018-03-10
Cringe.
Murvel48
2018-02-24
Jag har inte sett de två första men den här var ju så pass bra att jag nog får göra det.
Robkiller
2017-12-09
Fortsättning på föregångarna som avslöjar vad allt egentligen handlade om. Men blir ändå hyfsat ointressant.
Pyong
2017-05-17
Jag tyckte den första filmen var helt okej, den andra var lite andefattig och den tredje och sista verkar skaparna helt gett upp på. Det märks filmen igenom att de inte bryr sig längre utan vill bara snabbt bli klara med den så att de kan hitta på något annat med sin tid, likaså gäller skådespelarna. Jag har inte läst böckerna, så jag vet inte hur det är i originalet, men i filmen är storyn mest bara häktad och man kan verkligen inte bry sig mindre om vad som händer. Minst sagt en lamt slut.
StureStenhög
2017-04-26
Åtminstone bättre än förra filmen av den enkla anledningen att de iaf tar sig någonstans den här gången, men problemen därifrån kvarstår. Allt är så fantasilöst och inte det minsta genomarbetat. Standardplanen när de är i knipa tycks alltid vara att fly och hoppas på att de som beskjuter dem missar, vilket de förstås alltid gör. Filmen talar hela tiden om för oss hur speciell Tris är, men i praktiken framstår hon bara som en Alexander Lukas-figur. Världen som sådan faller också samman alltmer under tyngden från bristen på genomtänkta idéer.. Inte tråkig är tyvärr det enda positiva som kan sägas
2017-02-23
Vill minnas att första Divergent var en okej film, om än riktad mot en yngre publik. Den här tredje delen låter effekterna spela huvudrollen och alla andra ska se så bra som möjligt ut framför en greenscreen. En snygg yta, men helt tomt i övrigt.