3.2

Allt är tillåtet i love & basketball

Det är Los Angeles 1981 när Monica flyttar in i huset bredvid Quincy. De är båda elva år gamla och vill båda spela i basketligan NBA, precis som Quincys pappa. Det är början till ett hat-kärleksförhållande som pågår hela vägen genom high school.

Originaltitel Love & Basketball
Alternativ titel Love and Basketball
Regissör Gina Prince-Bythewood
Manus Gina Prince-Bythewood
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Omar Epps, Alfre Woodard, Kyla Pratt, Harry Lennix, Sanaa Lathan, Regina Hall, Glenndon Chatman, Jess Willard, Chris Warren Jr, Naykia Harris

Rockylin
2015-06-05
Mycket trevlig eftermiddags-mysfilm med en oväntat intensiv och intressant kärlekshistoria som tog tag i mig. För mycket klichéer och sen ett rätt blekt slut drar ner betyget, tyvärr.
Mangeldh
2011-07-28
Såg halva filmen, sen fick jag nå bättre för mig å göra. Har aldrig vetat fortsätta kolla vidare på den. Så då kan den högst få en 2:a...
Gurraa
2009-11-01
Mysig film
MrsSmiths
2007-07-23
Suck, ytterligare en romantisk film med temat ”extremt förutsägbar”. Antar att slutscenen ska visa på någon sorts jämställdhetslycka trots att hela filmen lider enormt av just bristen på respekt, balans och jämställdhet. Men det är klart gillar man harlekinböcker och overkligt smet så ska man definitivt se den här.
ilestrand
2007-07-09
kärlek och basket. kan det bli bättre??
nigestmichael
2007-06-29
fan vikken film asså...mina favo grejer, love and basketball:)
KarianneHRG
2007-05-30
En sterk treer og skikkelig jentefilm.... fikk frem tårene hos meg ;)
savje
2007-01-30
Suck sämsta titeln någonsin (den svenska alltså)
suriya
2007-01-03
Den basta tjejfilmen nagonsin!!
bittersweet
2006-06-23
gillar den...!! =) tror att jag köpte den för 30kr eller liknankde för att ha nåt o kolla på med mi kusin som älskar basket o grejer! både hon o jag var glatt överaskde! =) en väldigt bra film faktisgt!