2.8

Allt du skulle vilja veta om sex men varit för skraj för att fråga

Ett antal fristående kortfilmer med det gemensamma temat sex. Filmerna handlar om så olika saker som hur ejakulation fungerar till galna sexforskare som släpper loss livsfarliga mördarbröst.

Originaltitel Everything You Always Wanted to Know About Sex But Were Afraid to Ask
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen
Genre Komedi, 70-tal
Skådespelare Lynn Redgrave, Woody Allen, Louise Lasser, John Carradine, Lou Jacobi, Gene Wilder, Heather McRae, Tony Randall, Burt Reynolds, Anthony Quayle

2017-10-26
Memmem
2016-04-24
Hyfsad komedi! Komedi med cirka sju humoristiska episoder om sex. Filmen spelades in 1972 och var kanske något vågad för att vara Hollywood. Episoderna varierar en del i kvalitet, men är typiska för Woody Allen. Bra spelat av många skådespelare, bland annat Lynn Redgrave. Inget speciellt med bildtagningen. Äldre jazzmusik, som vanligt i Woodys filmer. Betyg: 3
lekke
2016-03-20
Fåret, den absurda jättetutten och framförallt samlaget är bra, resten tamt eller direkt okänsligt och utan fingertoppskänsla. Kanske borde du skippa filmen som helhet och istället leta upp respektive sketch på youtube, typ.
haajen
2016-03-07
Galet ojämn och aningen daterad men här finns guldkorn, svag trea.
Ful_fisk
2015-01-31
Nja... Lite respekt för att göra en sådan här film när sex fortfarande var väldigt tabu i Hollywood, men slutresultatet är inte så jättebra. Har absolut en del höjdpunkter och roliga scener, men helheten är lite väl trögflytande och flamsig. Inte jättedålig, men jag hade hoppats på bättre.
Punkliv
2014-11-02
Vissa delar är bättre än andra, som vanligt med episodfilmer. Fåret, jättetutten och utlösningen är bäst. Stark trea allt som allt.
Dele
2013-03-23
Ganska ojämn episodfilm av Allen. Fåret och den galne vetenskapsmannen är höjdpunkterna och transvestism-avsnittet ett riktigt lågvattenmärke. Resten är väl hyfsat, kryddat med en del fyndigheter som brukligt är.
karlmats
2012-01-17
Ganska kasst potpurri av random sketcher utan speciellt många roliga inslag. Till dess fördel ska det sägas att det blir bättre och bättre om man orkar sitta igenom första halvan. Ju mer jag ser av Woody desto mer stör jag mig på honom och det är också de andra skådisarna som underhåller mig mest. Framför allt John Carradine är lysande som den galna doktorn men även Gene Wilder är bra som seriös djurälskare. Som vanligt i dessa spretiga fall får betyget bli nån form av snitt av delbetygen, här blir dessa: 1, 2, 1, 1, 2+, 3, 2-. Woodys oskuld i ettan består efter viss tvekan, i tvåan har han dock fått den alldeles för många gånger för att kännas fortsatt spännande.
ilBrutto
2011-10-13