2.2

Allt en tjej vill ha

Daphne Reynolds är 17 år och har vuxit upp med sin mamma i Chinatown, New York. Hon har aldrig träffat sin pappa, men älskar att lyssna till sin mammas berättelser om honom. Hennes pappa är en rik och högt uppsatt brittisk politiker och en dag bestämmer hon sig för att rymma till England och äntligen lära känna sin far. Men livet i den brittiska överklassen är något mer komplicerat än vad hon hade tänkt sig.

Originaltitel What a Girl Wants
Regissör Dennie Gordon
Manus Jenny Bicks, Elizabeth Chandler
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, Romantik, Äventyr, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Amanda Bynes, Kelly Preston, Jonathan Pryce, Eileen Atkins, Colin Firth, Anna Chancellor, Christina Cole, Oliver James, Sylvia Syms, Tara Summers, Tom Harper (II), Natalie Bromley, Charlie Beall, Stephanie Lane

Merwinna
2016-11-12
Lite fånig film, men samtidigt fin och djup. Och man får komma ihåg att målgruppen är väldigt unga tjejer. Det skojas hej-vilt med brittiskt överklassliv, och med kontrasterna mellan det och vanligt amerikanskt liv. Colin Firth är helt perfekt som engelsk lord och politiker! Han spelar också väldigt bra - alla känslor där på slutet t.ex.. Huvudpersonen är en söt tjej som ser hälsosam ut, sådär som många amerikanska tonårsflickor gör. Det viktigaste i denna film var dock inte utanverket, utan dotterns ständiga längtan efter sin pappa... som naturligtvis ser likadan ut överallt, även där pappan inte är någon lord eller PM-kandidat. Det här borde alla se, som var med och röstade igenom att ensamstående kvinnor skulle få skaffa barn med insemination! Så här kommer deras döttrar - och söner - också att tråna och längta efter sina pappor!
2016-10-22
Klockren komedi med bra skådespelare, bra musik och skön humor. Både Colin Firth och Amanda Bynes gör väldigt bra ifrån sig.
Vigggo
2015-01-08
Blödig film med hemska människor.
Tatty
2015-01-07
En mjuk och bra film. Gillar den och den duger att se när man inte har nåt att se på.
2014-11-25
En film som till en början känns välbekant och som senare blir förutsägbar. Det är dock en väldigt söt film. Det som gör att intresset hålls uppe filmen igenom och att man dras till filmen är den smarta kombination av den riktigt duktige Colin Firth och den sanslöst charmige Amanda Bynes. Deras samspel fungerar dessutom väldigt bra. 2+

2013-08-06
Filmen är väldigt bra! En tjej som bara vill ha en sak - sin pappa. Fin film.
kloakula
2013-07-31
Colin Firth var den enda ljusglimten. Han kunde leverera en orolig pappa. Men annars så fruktansvärt förutsägbar och larvig så jag ville gräva ner mig. Usch så dåligt
Itake
2013-07-30
Haha det här kan mycket väl vara det smörigaste jag sett i hela mitt liv. Srsly, man blev nästan lite illamående. Men den får en tvåa för att allt är så snuskigt okomplicerat och feel-good genom hela filmen.
Narnendil
2013-07-02
snacka om b-rulle!! men colin firth är alltid söt xD
yrkeschaufföre
2013-01-07
S.a.s. inte världens bästa film men duger som måndagsunderhållning.