2.2

Allt jag vill ha i julklapp

De två syskonen Ethan och Thora har endast en önskan inför julen. De vill att deras frånskilda föräldrar ska bli tillsammans igen. För att genomföra planerna de har för återföreningen tar de hjälp av tomten och mormor.

Originaltitel All I Want for Christmas
Regissör Robert Lieberman
Manus Thom Eberhardt, Richard Kramer
Genre Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Ethan Embry, Leslie Nielsen, Michael Alaimo, Lauren Bacall, Joanne Baron, Thora Birch, Jamey Sheridan, Harley Jane Kozak, Kevin Nealon, Amy Oberer, Andrea Martin, Renée Taylor, Patrick LaBrecque, Felicity LaFortune, Camille Saviola

2017-08-02
Ganska bra och underhållande film med bra skådespelare. Svag 4:a.
Lotso
2014-07-18
I sin helhet en helt okej film. Den är klichéfylld och extremt förutsägbar. Man listar ut hur det hela skulle sluta inom 10 minuter. Men det hade en gnutta charm i sig, främst tack vare att den utspelar sig vid juletid och den är rätt så harmlös och i slutändan är du glad hur det hela slutade och ger en varm känsla i kroppen. Dessvärre så tror jag att filmen har för många tråkiga delar för de mindre och alldeles för många klyschiga delar för de äldre.
FabianBom
2013-12-24
älskar denna film, då man hyrde den på video julen 1992. charmig, rolig och mysig familjefilm
Ondskapt
2011-12-22
Riktigt hög mysfaktor i den här juliga filmen som hela familjen kan avnjuta med julsnacksen i högsta hugg. Finfina NY-miljöer och ett kanske lite starkt kärnfamiljsbudskap, men det sväljer man ändå.

2011-09-25
Beklämmande.
Sajo
2010-09-17
Tyckte filmen var lite mysig och nästan värd en 4:a men den va lite seg o inte en film man vill se massa gånger så den får en bra 3:a
Lesthi
2008-10-23
Lite mesig var den allt men jag gillar julfilmer så mycket!
Jecke
2008-03-30
Mysig. Har aldrig blivit så sugen på hamburgare o milkshake förr...
Sandy89
2007-12-15
Gulligull :) Kul att se Ethan Embry som ung :)
tjalan
2007-12-13