3.2

Allt om kärlek

Nicky och Terry träffas på en kryssning och inleder en romans. De bestämmer att de ska träffas igen sex månader senare. Men en olycka hindrar Terry från att komma till deras möte.

Originaltitel An Affair to Remember
Regissör Leo McCarey
Manus Delmer Daves, Mildred Cram, Leo McCarey, Donald Ogden Stewart
Genre Drama, Romantik, 50-tal
Skådespelare Cary Grant, Deborah Kerr, Richard Denning, Neva Patterson, Cathleen Nesbitt

skitbad
2014-05-30
Betydligt närmare 1:an än 3:an, trodde på mer av Leo. Förlorar säkert på att de flesta nyare sliskiga romantiska filmer följer precis samma recept som denna...slibbigt och billigt.
Ful_fisk
2014-02-15
Cary Grant och Deborah Kerr spelar huvudrollen i denna romantiska film av Leo McCarey. Stundtals komisk, stundtals tårdrypande melodramatiskt. Inget storverk, men den har sina stunder. Fin musik.
Gigi1943
2013-11-12
Visst blir man berörd när hon inte låter honom veta varför hon inte kom. Dwt är väldigt länge sedan jag såg den men den finns kvar i minnet.
RyantheGuzz
2013-05-30
Svag trea det som drar ner betyget är barnkörerna och för mycket sångnummer. Och även om scenen med tanten var lite söt så var den lite sentimental.
JimCarrey
2013-05-30
F.ö. finns det en fet spoiler med i filmbeskrivningen som händer när 2/3 av filmen gått
JimCarrey
Inte jättesmakligt
PierreLunaire
2013-04-16
Hollywoodutstyrsel, kryssningar och glamour till trots så blir jag charmad av denna berättelse som inte bara är yta utan har en bra grundberättelse. Trevligt att bli glatt överraskad.
2012-10-15
Samma regissör och manus som i "Love Affair" från 1939, som den är en remake av.
2012-10-15
För en gångs skull tar man sig tid att bygga upp en trovärdighet i en kärlekshistoria. Det är ju inte så att vi ser varandra och faller direkt, det där är ju bara attraktion. Tycker man har skildrat väldigt väl hur attraktion övergår i någon djupare. Tänkte att det måste ha varit en kvinna inblandad i manuset och det var det ju. En film som tar sig tid att berätta om kärlekens magi. Och vem kan vara trovärdigare huvudpersoner än Cary Grant och Deborah Kerr?
2012-10-02
Det här är filmen i Sömnlös i Seattle.