3.7

Allt om min mamma

Esteban fyller 17 år. Hans stora önskan är att få reda på vem hans okände far är. Hans mamma är dock tveksam till detta, då det för henne är en smärtsam historia.

Originaltitel Todo sobre mi madre
Alternativ titel All About My Mother
Regissör Pedro Almodóvar
Manus Pedro Almodóvar
Genre Komedi, Drama, 90-tal
Skådespelare Cecilia Roth, Marisa Paredes, Penélope Cruz, Fernando Fernán-Gómez, Antonia San Juan, Fernando Guillén, Rosa María Sardà, Candela Peña, Eloy Azorin, Toni Canto, Carlos Lozano

myslas
2019-07-13
Fin film där Almodóvar trots all tragik lyckas lätta upp stämningen.
2017-10-18
RustyFilm
2016-12-09
Har man sett några Almodovar filmer så börjar man känna igen sig. Bisarra människor, sorg, glädje och ett händelseförlopp med oväntade och mycket konstruerade kopplingar mellan de inblandade. Så även här
mgrankvist
2015-12-13
Jag borde verkligen gilla den här filmen! Men jag har svårt för det teatraliska överspelet, klippen känns så otroligt långsamma och miljöerna och människorna är så otroligt fula. Tom Penelope Cruz är ful! Hur lyckades de egentligen med det? Jag hade nog haft lättare att smälta den om den vore från 40-talet, men filmen är bara 16 år gammal. Storyn är btw helt knäpp, och det känns inte som att det bekräftas någonstans i filmen, vilket gör den enbart surealistisk och icke trovärdig. Jag måste pausa flera gånger när jag tittar på filmen och bara utropa "WAAAT?!?!" och sedan försöka motstå faktumet att jag just nu bara har lust att stänga av den, jag vill se något annat, men hallå detta är ju en kritikerrosad film som fått såååååå mkt kred, kan du inte bara titta klart på den...." Suck. Det blev verkligen enbart en filmläxa. Nu har jag sett den, nu kan jag hänga med i diskussionerna. Men ärligt talat, det kommer dröja innan jag orkar med att se fler av Almodóvars filmer.
Snah
2015-08-03
Svårt att förstå storheten i denna. Gillar vanligtvis Almodovar, men lätt att förstå att mitt val att inte se denna tidigare varit rätt. Cecilia Roth är dock het. :)
Spöket
2015-06-08
var är det som är annorlunda med karaktärstyperna?
annihilat0r
2015-04-21
Berättelsen i "Todo sobre mi madre" upplevde jag som aningen märklig. Därtill upplevde jag att flertalet karaktärer, med sina specifika drag, inte riktigt flöt hem den förlista skutan. Jag greppar inte riktigt syftet kring valet av karaktärstyper, utan tolkar nog det som att syftet just var att göra annorlunda val. Kanske för att med säkerhet etsa sig fast i tittarnas hjärnbalkar?
Raimo_1985
2015-01-04
Sanslöst bra, eget och vågat. Detta är den andra Almodovar-filmen jag ser och jag ser framemot mer! Det finns ingenting som är dåligt med den här filmen.
Suckram99
2014-12-16
Trist, tyvärr
-Hedda-
2014-07-19
Bland det tråkigaste jag har sett i filmväg.