Almost You

Alex och Ericas äktenskap är inte vad det har varit. Han är trött på såväl jobb som fru. När Erica blir skadad i en trafikolycka och inlagd på sjukhus upplever Alex en ny ungkarlsliknande frihet. En flirt med en vacker kvinna ger honom ny aptit på livet och självförtroendet åter. Alltför snart kommer Erica hem från sjukhuset. Hennes skadade ben är inte helt läkt så hon behöver sjukgymnastik. Mellan Alex och sjukgymnasten Lisa uppstår ljuv musik. Att ha en romans vid sidan om kanske kan vara lätt, men en romans med sin frus sjukgymnast inbjuder till förvecklingar, speciellt som Lisa i sin tur lever ihop med Kevin, en svartsjuk och uppfinningsrik teaterskådespelare.

Originaltitel Almost You
Regissör Adam Brooks (I)
Manus Mark Horowitz
Genre Drama, Komedi, 80-tal
Skådespelare Griffin Dunne, Brooke Adams, Karen Young, Christine Estabrook, Josh Mostel, Dana Delany, Laura Dean, Spalding Gray, Mark Metcalf, Marty Watt, Miguel Piñero, Joe Silver

StureStenhög
2013-05-20
En rakt igenom medioker indie-komedi. Det är hela tiden väldigt lätt att se vad det är de vill göra, och just därför blir det så pinsamt att se hur långt ifrån de är att lyckas med det. Sådana här filmer måste kännas naturliga för att funka, men med den otroligt skrivna dialogen och det krystade skådespeleriet (i synnerhet från Brooke Adams sida) så är naturlighet det sista man förknippar filmen med. Att samtliga karaktärer är mer eller mindre osympatiska gör dessutom att det här inte ens är ett speciellt behagligt misslyckande