Alpha Dog

Ett drama baserat på Jesse James Hollywoods liv, en knarkhandlare som blev en av de yngsta männen att hamna på FBI:s lista över mest efterlysta.

Originaltitel Alpha Dog
Regissör Nick Cassavetes
Manus Nick Cassavetes
Genre Biografi, Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Emile Hirsch, Justin Timberlake, Ben Foster, Shawn Hatosy, Anton Yelchin, Sharon Stone, David Thornton, Bruce Willis, Chris Marquette, Dominique Swain, Amanda Seyfried, Olivia Wilde, Harry Dean Stanton, Alex Solowitz, Lukas Haas, Amber Heard, Charity Shea

picklessmulan
2017-09-17
Riktigt bra film. Gillar filmer som baseras på verkliga händelser
2017-07-31
Grymt bra!
KyLLo
2017-02-19
En stor besvikelse. Dåligt manus som mest tycks gå ut på att personerna ska använda omotiverade könsord och svordomar.
CinemaStrange
2015-01-20
Gillade den inte alls.
2014-12-07
Att jag redan före jag såg denna film visste att detta baseras på verkliga händelser och verkliga personer gjorde detta ordentligt mer intressant. Justin Timberlake både överraskar och imponerar med en bra rollprestation. 3+
cruze
2014-10-20
Oh no, vi kommer få livstids fängelse för kidnappning. Det slipper vi säkert om vi mördar offret... DOH!?
Magkatarr
2014-09-12
Storyn gör mig intresserad men manuset är ju skrattretande dåligt.
LacombeLucien
2014-06-20
Helt okej!
Sarakin76
2014-04-26
Denne var jo skikkelig bra!
Ojhda
2013-11-20
Håller helt med om att det gömmer sig en mycket bättre film i storyn. Denna film är ändå bra och underhållande och skådespeleriet är bra men med lite mer jobb på manus kunde det blivit riktigt bra! Det var väl typ här man förstod att Justin Timberlake faktiskt är en duktig skådespelare!