2.7

Älskade dröj hos mig

Bobby Deerfield en berömd amerikansk tävlingsförare. Han blir kär i den dödssjuka och mystiska Lillian Morelli.

Originaltitel Bobby Deerfield
Regissör Sydney Pollack
Manus Erich Maria Remarque, Alvin Sargent
Genre Drama, Romantik, 70-tal, Roadmovie
Skådespelare Al Pacino, Walter McGinn, Marthe Keller, Anny Duperry, Van Doude

Sheepy
2023-05-28
Bobby Deerfield blev Pacinos första kritiska flopp och även om filmen inte är dålig är det svårt att förstå vad som lockade honom med manuset. Kanske var det enbart möjligheten att besöka både Italien, Frankrike och Schweiz som hägrade? I slutändan är det en ganska standardmässig melodram, men tyvärr utan scener som på riktigt lyckas beröra (förutom den slutliga fotografi-scenen). Skådespeleriet (med möjligt undantag för Pacino) imponerar heller inte något särskilt.
MaraJade
2010-08-22
En väldigt fin om än bitterljuv film. Det är intressant att få se hur Bobby Deerfield förändras under filmens gång från en oerhört likgiltigt person till en mer öppnare människa framåt slutet. Al Pacino briljerar i huvudrollen.
saviola
2006-07-01
Filmen är värd att se för att Al Pacino är med, helt klart. Annars är filmen ganska blek.
djonipony
2005-01-11
men gud! e jag den första som kommenterar den här filmen!? what?! ja ja ja, d e ju bara al pacino i huvudrollen o sydney pollack som regisserat... man blir inte så rörd eftersom man bara retar sig på den flummiga, samvetslösa, självupptagna bruden.