2.7

Älskling, jag hatar dig

Hank och Frannie har varit ett par i fem år, men trots att de bor i Las Vegas, världens nöjesmecka, har deras förhållande blivit en aning tråkigt och förutsägbart. På deras årsdag bestämmer de sig för att göra slut och båda ger sig ut i jakt på kärlek och passion. Men är verkligen gräset grönare på andra sidan?

Originaltitel One from the Heart
Regissör Francis Ford Coppola
Manus Francis Ford Coppola, Armyan Bernstein
Genre Drama, Romantik, 80-tal
Skådespelare Frederic Forrest, Teri Garr, Raul Julia, Nastassja Kinski, Harry Dean Stanton, Allen Garfield, Lainie Kazan

KimEkberg
2020-03-26
helt från hjärtat känns det ju inte som den är, även om produktionsdesign och foto gör den värd att titta på. Intressant ljussättning som förändrar sig i samma scen, och man måste ju verkligen älska kranåkningar med steadicam, blir så härligt skevt och böljande när kameran tar fart eller ger sig ut på irrfärder. Annars är filmen ganska sunkig och hjärndöd.
Ful_fisk
2018-05-15
Storyn och karaktärerna är väl inte mycket att minnas, men den svepande musikalkänslan med massiva kranåkningar, sprakande färger och mäktig musik finns ju där. Börjar se ett mönster i att alla New Hollywood-regissörer har försökt sig på musikal-genren men ingen av dem lyckats göra det till en hundraprocentig succé. Ingen superfilm jag lär se om, men ett intressant experiment mellan de betydligt mer minnesvärda Coppola-filmerna Apocalypse Now (10/10) och dubbeln Outsiders/Rumble Fish. Musik av Tom Waits, foto av Vittorio Storaro och Harry Dean Stanton i rollistan, ja tack!
Dele
2016-04-26
Sprakande färger i denna ganska lekfulla men enkla historia. Stereotypt med viss charm och trams.
Tonti
2014-11-07
Vulgär, smaklös, fyndig och rätt medryckande med riktigt bra scenografi, färgfoto och musik.
AddeColciago
2013-05-17
Glitter och Tom Waits -- I surrender!
johansk8
2011-07-06
Neonblinkande bagatell som handlar lika mycket om Las Vegas som om något annat. Jag tänker på det ibland jag också, när man bor i storstaden - är det så att kärleken fortare går på tomvarv eftersom stadslivet är så hektiskt? Bra skådisar, fin musik och många röda lampor.
gurra-91
2010-09-28
Såg den antagligen enbart för att Francis Coppola regisserat den. Fann den otroligt mysig och skön med all jazz och fina storstadsmiljöer, dock med en väldigt tråkig handling.
mikar
2010-01-12
5a för Waits 1a för filmen
limefilm
2007-06-17
Utan Tom Waits och Vittorio Storaro hade jag nog landat på en 1:a. Coppola är världens ojämnaste 'Regista'
Stevie
2004-10-24
Lite småskruvad film men visar snyggt hur man mår efter långa förhållanden.