Altar Egos

En pastor gör förändringar i sin kyrka för att locka nya medlemmar, men de möter motstånd från de äldre församlingsmedlemmarna, så nu måste han göra något drastiskt för att rädda sin kyrka.

Originaltitel Altar Egos
Regissör Sean Morgan
Manus Sean Morgan
Genre 2010-tal
Skådespelare Robert Amaya, Erin Bethea, Victoria Jackson, Alex Miller, Lindsley Register, Scotty Curlee, Leland Klassen, Max Morgan, Sallie Wanchisn

NoWireHangers
2018-04-19
Storyn är full av klichéer och svår att engageras i. Varför lägger huvudpersonen så mycket energi på att försöka rädda sitt jobb där han inte får någon uppskattning och bara motarbetas, när han uppenbarligen lätt kan få ett annat bättre jobb? Tja, det får vi väl någon form av svar på i form av nån moralkaka om självuppoffring i filmens sliskiga slut. Men det funkar inte som drama och definitivt inte som komedi heller. För situationerna som huvudpersonerna hamnar i är bara trötta klichéer och det är svårt att sympatisera med dem när de hamnar i olika jobbiga situationer som de varit dumma nog att försätta sig själva i.