2.1

Alvin och gänget 2

De sjungande och talande ekorrarna Alvin, Simon och Theodore är tillbaka. Denna gång blir Alvin och hans gäng tvungna att gå tillbaka till skolan där det för deras del bara blir mer bus, mer sång och ännu fler tokigheter. Men när skolan hotas av nedläggning och enda chansen att rädda den är att vinna en musiktävling där priset är 25,000 dollar är det självklart att våra ekorrar ställer upp.

Originaltitel Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel
Alternativ titel Alvin and the Chipmunks 2
Regissör Betty Thomas
Manus Jon Vitti, Jonathan Aibel, Glenn Berger
Genre Animerad, Familjefilm, Fantasy, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Justin Long (röst), Anna Faris (röst), Matthew Gray Gubler (röst), Christina Applegate (röst), Amy Poehler (röst), Jesse McCartney (röst), David Cross, Zachary Levi, Aimee Carrero, Bridgit Mendler, Wendie Malick, Jason Lee, Anjelah Johnson-Reyes

Skapad 2017-05-08 av Stygga-Vargen
Efter att ha sett den första \"Alvin och gänget\"-filmen dröjde det inte länge innan jag såg tvåan också. Den här filmen är faktiskt lika bra, rolig och underhållande som första filmen och ...   Läs mer »

2018-10-26
Funkar, men inte mycket mer..
HerrNenne
2018-07-12
Premissen är kass så den börjar på minus och blir bara sämre och sämre ändå. Har inget existensberättigande.

2017-01-04
Dålig handling, Alt saboterades av Alvin.
Tatty
2016-12-04
Gillar filmen lika mycket som första filmen som är bra, rolig och gullig.
2016-07-24
Lika bra och rolig som ettan!
2015-01-11
Den första filmen hade stunder då man även som vuxen i sällskap av barn kunde ta sig igenom filmen. Här finns det inget för den vuxne tittaren och inte ens viss glädje hos de yngre medtittarna kan få mig att hitta någon sevärdhet. Väldigt barnsligt och väldigt löjligt. Emellanåt plågsamt.
Lotso
2014-07-18
I sin helhet var detta en ganska så dålig film. Handlingen är om något sämre den här gången, Jason Lee och David Cross är knappt med, och det dem båda två är med i är pinsamt och förnedrande att se på. Filmeh ar fullt med saker som inte fatta något tycke. Varför måste "Chipmunksen" gå i skolan? Dem är för fan Chipmunks! Var kommer The Chippets ifrån? Varför dissade Alvin sina vänner för en fotbollsmatch? Och varför gjordes denna filmen från första början? Pengar!
KyLLo
2013-12-26
Förväntningarna var inte så höga på den här uppföljaren, men jag blev positivt överraskad. Den är till och med bättre än förra filmen. Jag tycker om den kvicka och oväntade humorn och småskrattade flera gånger. Över lag är musikvalet riktigt lyckat (gillar r'n'b), med undantag för Beyoncés Single ladies som i mitt tycke alltid varit en ensidig skitlåt. En självklar trea.
peu-depeu
2013-01-02
Rule 63: If there's a male character, there's always a female version of that character. Väldigt könsinriktad film.
foppa99
2013-01-02