2.5

Always

Pete Sandich är en våghalsig pilot som tycker om att leva riskfyllt, men hans flickvän Dorinda och hans bäste vän Al vet att han inte kan fortsätta leva på samma sätt. Efter att ha offrat sitt liv för att rädda Al står han nu inför sin största utmaning: att hjälpa Dorinda att gå vidare med sitt liv.

Originaltitel Always
Regissör Steven Spielberg
Manus Dalton Trumbo, Jerry Belson
Genre Fantasy, Romantik, Drama, 80-tal
Skådespelare Richard Dreyfuss, Holly Hunter, Brad Johnson, John Goodman, Audrey Hepburn, Roberts Blossom, Keith David, Ed Van Nuys, Marg Helgenberger, Dale Dye, Brian Haley, James Lashly, Michael Steve Jones

2017-08-04
Spielberg er mesterlig på sitt beste og bra på sitt dårligste.
2014-11-09
Steven Spielberg gör aldrig dåliga filmer men han gör inte hela tiden fantastiska filmer heller. Denna film är ett bra exempel på Spielbergs period där han gjorde filmer som hade någonting visst men att det ändå fattades en hel del. Det var som en seg period innan han fick ur sig Jurrasic park. Gillar man skådepelarna ska man se denna annars inte! 2+
Berniey
2013-07-19
Sentimentalt i överkant och en riktigt dålig film som helhet, där inte ens vanligtvis bra skådisar kan lyfta en trist berättelse.
Xenox
2012-06-25
En fin film som verkar ha blivit lite bortglömd. Den passar perfekt att se någon tråkig eftermiddag. Bra story!
sirkurt
2012-05-24
Otroligt töntig historia/film. Vad gick allt ut på?
Jannebanan
2012-04-07
Top gun + Ghost + MASH = Mindre lyckat!
darkmist82
2012-02-11
Jag är en stor Speilberg fan och älskar i princip allt han har gjort. Always dock tillhör troligen den enda filmen som jag är lite missnöjd med. Inte för att den är dålig utan mer för att den saknar en del av Spielbergs magi och att den har en ganska händelselös handling som försöker vinna på komik och romantik när den borde vara mer sorlig. Vi får tacka att det bara var en remake och ingen egen typisk Spielberg historia, då ser jag lite mellan fingrarna. Sevärd film men ack Spielbergs enda (enligt mig) svaga film.
Gigi1943
2012-01-30
Behöver egentligen bara säga ett ord - FÅNIG - men skall vara snäll och förklara varför jag tycker så. Är det inte typiskt amerikanskt att människor dör och "kommer tillbaka" och skall hjälpa de levande att rätta till sina liv. Jag är oerhört trött på detta, det är inte intressant, det ger mig ingenting. Det var bra skådisar och visst var eldsvådan maffig, men eftersom man numera vet att det mesta görs vid en PC, så blir man inte ens fascinerad över sådana scener. En svag 2:a alltså.

2011-09-29
Den är gullig. Allt Spielberg gör (nästan) är gulligt. En svag trea för skådespelare som är toppen.
jonbo
2010-12-13
Ibland blir det lite för mycket Spielberg-drama.