3.4

Amazing Grace

1700-talets Storbritannien. Idealisten och politiken William Wilberforce arbetar för att avskaffa slaveriet.

Originaltitel Amazing Grace
Regissör Michael Apted
Manus Steven Knight
Genre Biografi, Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Ioan Gruffudd, Romola Garai, Benedict Cumberbatch, Albert Finney, Michael Gambon, Rufus Sewell, Youssou N'Dour, Toby Jones, Nicholas Farrell, Sylvestra Le Touzel, Jeremy Swift, Stephen Campbell Moore, Bill Paterson, Ciarán Hinds, Georgie Glen

Dutch
2016-01-09
Tråk
Bomkia
2013-12-29
Välspelat och fint drama. 4a.
Marschall
2012-02-14
sann historia? http://youtu.be/PGbztMOghLg
egoman
2011-09-26
Blir antagligen lite tråkig för att den försöker göra historien rättvisa, men det är svårt att avgöra. För min del hade de gärna fått ta sig lite friheter och gjort en mer underhållande film. Ändå en ganska stark trea.
Nathalena
2011-08-22
Riktigt bra, och fan vad Gruffudd är en snygg man!
nMeden
2009-04-20
Men gud så naiv och endimensionell!
alexis_flohr
2008-07-27
Vill se-listan pga: Michael Gambon Albert Finney, gröning
inchris
2008-06-22
Tyckte den faktiskt var lite tråkig och seg, men den har ett angeläget budskap som gör att det blir en fyra. samt för Albert Finneys insats.
Isoetes
2008-01-15
väldigt bra och nej cnt det är inte bara du, drog parallerler till dagens stora fråga oxå.
cnt
2007-12-06
Vare bara jag som drog direkta paralleller till dagens politiska fråga om klimatförändringarna?... Money before anything.