2.7

Amazing Story

Kenji sitter på ett tåg besatt av tanken att hitta någon han länge letat efter. Han hoppar av tåget i en liten stad i norra Japan där han genom fönstret till en frisersalong ser den han sökt: Harumi, den lilla stadens hårfrisörska. Att hon är gift med en misslyckad spelmissbrukare hindrar inte Kenji från att kidnappa henne. Han håller henne fånge tills han lyckats övertyga henne om hur mycket bättre hon kommer att få det med honom. Medan den äkta mannen konfunderad letar efter sin försvunna fru finner sig Harumi snart, chockad men samtidigt smickrad, i sin nya situation.

Originaltitel Kanzen-naru shiiku: onna rihatsushi no koi
Alternativ titel The Hairdresser, The Perfect Education 5: Amazing Story
Regissör Masahiro Kobayashi
Manus Masahiro Kobayashi
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Kazuki Kitamura, Keiko Oginome, Naoto Takenaka, Yasufumi Hayashi, Jiro Sato

nosferatu
2006-04-01
Tvvå år senare märker jag hur jag överskattat filmen. Förvisso en del väldigt bra kompositioner men i överlag är det inte särskilt originellt i dessa dagar.
Östpackarn
2004-01-29
kunde inte sagt det bättre själv sulaco..
sulaco
2004-01-28
För lång och med ett taffligt och extremt fegt slut. Ändå är det nära en fyra.
Lantto
2004-01-28
Fotot och den orginella storyn ger den en 4a. Det något taffliga slutet drar ner den till en svag sådan.
korona
2004-01-27
mysiga sexscener räddar den från en tvåa

2004-01-26
Såg jag samma film? Kalkonvarning.
blajan
2004-01-25
kunde mycket väl blivit en femma