2.6

Ambulansen

Josh träffar en främmande kvinna på gatan. Hon kollapsar och blir hämtad i en ambulans. Men när Josh söker upp henne på sjukhuset finns hon inte där, och inte på något sjukhus i staden. Snart börjar fler personer försvinna under mystiska omständigheter, alla hämtade i samma ambulans...

Originaltitel The Ambulance
Regissör Larry Cohen
Manus Larry Cohen
Genre Skräck, Thriller, 90-tal
Skådespelare James Earl Jones, Red Buttons, Eric Roberts, Janine Turner, Nick Chinlund, Eric Braeden, James Dixon, Laurene Landon, Megan Gallagher, Richard Bright, Jill Gatsby, Martin Barter

2019-11-23
Udda mix av thriller, komedi och action - typiskt Cohen. Väldigt underhållande och Roberts är härlig i huvudrollen.
eriqk
2019-04-17
trevlig liten pärla, borde egentligen ha större kultstatus!
filmfreak1
2015-05-26
Skön b-rulle, med Eric Roberts som främsta underhållare, går inte att hålla sig för skratt.
Djason
2013-02-03
En lite absurd historia som jag inte riktigt vet var jag har. Den är egentligen varken bra eller dålig.

2011-09-25
Tämligen underhållande.
Totenkopf
2011-08-24
Tycker den här filmen har kultstatus, underbart skön för att vara en b-thriller.
Andy_B
2007-02-16
Cohen bjuder alltid på absurda historier. Underhållande.
Christofer
2006-09-22
Minns inte slutet, men kommer ihåg att den var lite småcool.
d4v1d
2006-06-18
så jävla sjuk!!!
Nervegas
2005-10-18
Undrar om inte det här är Cohens bästa film. Ett stort minus för Lees jävla propagandalögner om hur fantastiskt det är att jobba på Marvel.