American Animals

Fyra unga män misstar sina liv för en film och försöker sig på en av de fräckaste kupperna i amerikansk historia.

Originaltitel American Animals
Regissör Bart Layton
Manus Bart Layton
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Evan Peters, Barry Keoghan, Blake Jenner, Jared Abrahamson, Ann Dowd, Udo Kier, Gary Basaraba, Wayne Duvall, Lara Grice, Jane McNeill, Robert C Treveiler, Whitney Goin, Maggie Lacey

Masjävel
2018-11-17
Ett kul grepp som höll i två timmar. Annorlunda!
Benisakura
2018-10-12
Tycker man gör det bästa av det material man har att jobba med.
Engravadlax
2018-09-28
Den mest patetiska stöten jag har sett på film. Varför gjorde man ett drama och inte en komedi?
ekback
2018-09-14
Riktigt bra faktiskt. Stämningen byggs upp successivt och man kan nästan ta på spänningen eller ångesten i många scener. Musiken var också väl vald och hjälper såklart till att förmedla sinnesstämningen. Hur karaktärerna beter sig och reagerar känns äkta (oavsett hur nära eller långt bort det faktiskt är från verkligheten) vilket är ett stort plus. Jag hade inget emot att handlingen var relativt långsam då det ändå alltid fanns något intressant på gång, det blev aldrig tråkigt och filmen kändes inte två timmar lång. Skådisarna kan man inte heller klaga mycket på, de gjorde ett bra jobb allihop.
SimonLiptone
2018-09-06
Började okej, men ganska snart brydde vi oss inte ens. Riktigt kass.
Vertov
2018-08-20
Kul med meta-inslagen samt filmreferenserna, men för övrigt blev den alldeles för utdragen och lyfte aldrig.