2.5

American Assassin

Långt före han började jaga terrorister var Mitch Rapp en begåvad student och atlet. Sedan slog tragedin till och Rapp rekryterades till en av USA:s främsta militära elitstyrkor.

Originaltitel American Assassin
Regissör Michael Cuesta
Manus Michael Finch, Marshall Herskovitz, Stephen Schiff, Edward Zwick
Genre 2010-tal, Action, Thriller
Skådespelare Dylan O'Brien, Michael Keaton, Sanaa Lathan, Shiva Negar, Taylor Kitsch, David Suchet, Navid Negahban, Scott Adkins, Alaa Safi, Khalid Laith, Mohammad Bakri, Charlotte Vega, Andrew Pleavin, Joseph Long, Yousef 'Joe' Sweid, Vladimir Friedman

Afflicter
2020-01-12
Egentligen bara barnslig, ungefär som en tonåring hade skrivit manuset.
Christofer
2020-01-08
2019-10-18: Hyfsad actionrulle, dock med de vanliga bristerna.
Sovande_mannen
2019-01-12
Riktigt bra.
foppa99
2018-12-26
Bättre än jag trodde. Scenen på Medelhavet e Väldigt häftig
Olof_Gronlund
2018-08-17
Ett plus för våldsscenerna och att den är ganska köttig, men resten är inget att hurra för. Redan efter 15 minuter hade man listat ut hela handlingen och vad som skulle ske. Man har sett denna typen av filmer 100 andra gånger och denna sticker inte ut på något sett. En kille som ska hämnas som tränar hårt på kampsport, vapen osv och sen ska bli en person som dödar 100 personer, nej tack. Tröttsamt är svaret.
Djason
2018-08-03
Bättre än väntat. Hård action som är skapligt snyggt gjord. Michael Keaton bra som vanligt.
fridenpaden
2018-08-03
Dålig action baserad på dåligt manus som utspelar sig utanför USA brukar vara ett bevis på en samproduktion mellan typ tyskland/UK och något östland. Men den här skithögen till bajskorv har tydligen USA lyckats producera helt själva. För övrigt ser det ut som om någon har bajsat på Dylan O'Briens bröst.
2018-07-21
Keaton levererar pondus och närvaro på ett sätt som lyfter spänningen något. Men det är ju inte direkt en jättebra film. Svag tvåa.
2018-04-29
Den här gillade jag. Lätt cynisk och rakt på utan den glättiga delen som en hollywoodaction gärna ska ha idag. Vore kul om det kom fler.
Andreas_
2018-03-26
Riktigt dålig film baserad på en bok serie som jag aldrig läst, men filmen är nog bland det mest fåniga, orealistiska och patetiska som jag sett på många år, speciellt på 2000 talet...handlingen är ju helt bisarr och orealistisk....skådisarna är mestadels rätt tråkiga eller helt överdrivna förutom möjligtvis Michael Keaton som jag inte ens kan fatta vad han gör i denna sörja till film och effekterna är väl inget att hänga i granen heller, men handlingen är ju bara för dålig...vad jag hört så ska böckerna tydligen vara bra, så det låter jag vara osagt men filmen kan jag verkligen inte rekommendera, uruselt på så många vis, men den klarar sig undan från en svag 1:a tack vare just Keaton som aldrig gör bort sig även om hans val av film här borde ifrågasättas.