2.4

American Buffalo

Två män i en lumpbod planerar att stjäla en samling mynt och debatterar om en tredje yngre bekant ska få vara med om kuppen. En filmatisering av en pjäs skriven av David Mamet.

Originaltitel American Buffalo
Regissör Michael Corrente
Manus David Mamet
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Dustin Hoffman, Sean Nelson, Dennis Franz

2022-07-24
Verkligen ett bra samspel mellan Franz och Hoffman. Gillar när Dennis mest sitter på en stol & säger ordet fuck konstant hehee#). Annars funkar filmen rätt bra med sitt eviga tugg. Skön rulle att chilla till åtm")
2009-12-12
Den är inte alls seg (skådisarna hinner ju knappt andas mellan replikerna). Men man ska ju ha klart för sig att det är ett kammardrama, som främst bygger på sökande dialoger. Intressant hemlighetsfull intrig, rappa dialoger och framför allt suveränt spelat. Om karaktärerna haft lite lättare för att få sina arslen ur vagnen så hade den fått en 4:a i betyg.
Bomkia
2005-04-12
Märks att det är en pjäs, de kommer aldrig riktigt till skott. Huffman och Franz har bra samspel. Jag är lite sliten mellan en tvåa och en trea men den får en trea mest tack vare Hoffman.
Mjodir
2003-07-14