1.8

American Crude

Några män firar att en vän, en före detta alkoholist, har gift sig. Han får ett återfall under kvällen och de måste nu handskas med konsekvenserna av sina handlingar.

Originaltitel American Crude
Regissör Craig Sheffer
Manus Craig Sheffer
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Ron Livingston, Michael Clarke Duncan, Rob Schneider, Jennifer Esposito, John C McGinley, Cynthia Watros, Amanda Detmer, Raymond J Barry, Missi Pyle, Sarah Foret, Ski Carr, Eric Stonestreet, Claudia Choi

fridenpaden
2017-07-08
Filmtipset rekommenderar den här som en etta och jag kan på ett sätt förstå det. Delar av filmen är dåligt hantverk, framför allt regi, musik, klippning och lite annat. Men det finns mycket att gilla. I grunden är det ett bra manus. Om t ex QT skulle ha tagit hand om manus och fixat till det och sedan filmat det hela så skulle det ha blivit en helt annan femma. Då hade det nog inte blivit så sliskigt och någon hade valt att inte ha neonljus i hela filmen. Alltså, det är neonljus överallt, inte bara på barerna utan hemma hos folk, i trappuppgångarna. Överallt. För övrigt så har filmen en typisk B-skådislista. Trots det så gillar jag allas prestationer. Nästan. Peddot och hans hejdukar kunde bli recastade och spelade lite mer allvarligt. En etta på filmen är helt klart orättvist. Kan förstå tvåan. Jag kommer däremot att vara generös och ge filmen en trea.The little movie than almost could.
yrkeschaufföre
2010-01-13
Ganska svag. Enda roliga var väl John C McGinley och kanske Rob Schneider.
himecta
2009-10-29
Kan mycket väl vara den absolut sämsta skit jag någonsin sett.
himecta
2009-10-29
Alltså, baksidestexten låter lite som en dålig porrfilm... "en transsexuell prostituerad, en förrymd oskuld, en läcker och beväpnad före detta fängelsekund samt en porrkung kolliderar i denna skruvade komedi där inga handlingar - goda eller onda - kommer att gå ostraffade"
Argonaut
2009-10-09
Helt bra film. Sjuka personligheter och förutsägbar men bra final
Kebaben
2008-11-02
Väldigt intetsägande.
Pirrekurr
2008-10-06
Hur hade de tänkt här? Bland det sämsta jag sett på länge. Jag förväntar mig mer av de här skådisarna.
Goham
2008-08-08
Var inte hundra uppmärksam när jag såg denna, en del roliga inslag men en genomsnittlig 2a