1.8

American Dragons

Mord i Korea och i USA tvingar två poliser från dessa olika länder att samarbeta för att lösa brottet.

Originaltitel American Dragons
Alternativ titel Double Edge
Regissör Ralph Hemecker
Manus Erik Saltzgaber, Keith W Strandberg
Genre 90-tal, Action
Skådespelare Michael Biehn, Cary-Hiroyuki Tagawa, Byron Mann, Benjamin Ratner, Don Stark, Park Joong-hoon, Lorena Gale, Hiro Kanagawa, Brad Loree

2019-02-17
B-action med det klassiska upplägget av att två omaka poliser motvilligt ska jobba ihop. Ordinär, underhållande och förutsägbar rulle som antagligen varit mycket tuffare om den gjorts 10 år tidigare.
menschenfeind
2018-05-12
Style over substance - javisst - men tycker inte det är mycket till problem när det kommer till actionfilm. Tappar en del i senare halvan, men är ett praktexempel på excessiv 90-talsestetik med allt vad det innebär, på gott och ont.
Bomkia
2008-01-06
Helt ok b-action och jag tycker konstigt nog det är bra samspel mellan koreanen och Biehn. 2a.
Tobiasu
2008-01-06
Nja. Amerikanskt och Koreansk är bättre var för sig.
FilmGuden
2007-05-29
Mest tilldragande om man är ett stort Michael Biehn - fan. Ändå lättglömd action. Mest minnesvärt var kanske det grymma mordet med ett Bowlingklot. Biehn gjorde alltså ingen succé här hos mig.
GodofThunder
2007-05-26
cool, en ny black rain. nej, vad säger jag, den sög ju kines...eller jag menar koreanpung.
Bara2eller3
2007-05-23
Ysch vilket trams. Kolla in någon ninjafilm om du gillar kalkonaction.