1.8

American History

Amerikas historia, från Columbus landstigning och fram till att George Bush blir president. Collegefilm av Trey Parker.

Originaltitel American History
Regissör Trey Parker, Chris Graves
Manus Trey Parker
Genre Kortfilm, Komedi, Dokumentär, Animerad, 90-tal
Skådespelare Junichi Nishimura (röst)

Starkbröl
2023-10-29
Lite småkul. Gillar estetiken. Tyvärr har youtubeversionen en upplösning på 3x4 pixlar och kasst ljud.
pungsnigel
2014-11-02
Måttligt charmig.
Hypostas
2012-10-01
"Remember the Alamo!". Haha, riktigt skadad film.
Halofreak92swe
2012-06-07
Ganska värdelös och ful ju.
ziferN
2011-09-01
Haha, vafan?
ninja
2010-06-05
I en intervju som finns länkad från imdb pratar Trey Parker lite om denna kortfilm han gjorde tillsammans med en vän under studietiden, och berättar om hur den kom till. Varför skulle han inte gjort den, menar ni?
saxen11
2009-10-29
W00T dett är ju bara ett klipp från Michael Moore's film, "Bowling for Columbine".
BlueViper
2008-10-05
Lider mycket av den dåliga kvalitén, som tyvärr inte verkar vara bara youtubes fel heller. Har sina stunder och har man väl börjat sett den så är det lika bra att härda ut, för den höjer sig i slutet(kan vara för att jag hörde vad berättaren sa mer då).
O´Reilly
2008-10-02
Jag förstår inte eftersom Trey Parker och Matt Stone har själva sagt att dom inte har något med denna film att göra.
Dardenne
2008-05-21
"... and then: John Fitzgerald Kennedy was assasinated by the C.I.A...", jag visste det!!!