3.5

American Honey

Star är en tonårstjej utan någonting att förlora. Hon ansluter sig till ett resande gäng magasinsäljare och hamnar i en virvelvind av festande, lagbrytande och ung kärlek medan hon far kors och tvärs över den amerikanska mellanvästern.

Originaltitel American Honey
Regissör Andrea Arnold
Manus Andrea Arnold
Genre Roadmovie, Drama, 2010-tal
Skådespelare Sasha Lane, Shia LaBeouf, Riley Keough, McCaul Lombardi, Arielle Holmes, Crystal Ice, Veronica Ezell, Chad Cox (II), Garry Howell, Kenneth Kory Tucker, Raymond Coalson, Isaiah Stone, Dakota Powers, Shawna Rae Moseley, Chris Wright (II), Will Patton

Skapad 2019-10-20 av Jules4893
För de som väntar sig en riktigt härlig roadmovie så lever American Honey upp till de flestas förväntningar. Vi tar oss genom fascinerande miljöer, mixat till musik, dans och kärlek. Den inneh...   Läs mer »

Zebulonm
2019-05-28
Föör lång. Allsång på allsång i vagnen. Nä den blir boring...
produr
2019-01-23
Vill att det ska vara bra men 2 t och 40 m meningslöshet blir för mycket .Det enda bra är väl att det visar vilket s..t land Amerika kan vara om man hamnar utanför samhället
Murvel48
2019-01-07
Jag ska säga som det är: det här är en trist, ointressant och dåligt filmad rulle om ett gäng odugliga losers. Eller är det bara jag?
2019-01-01
På många sätt riktigt riktigt bra, Andrea Arnold har fantastisk känsla. Men filmen tar liksom inte vägen någonstans och när den är två timmar och 40 minuter lång så blir det liksom ganska oengagerat och småtråkigt utan någon riktning. Trean är klar och rent av ganska stark, filmen flyter ändå på hela tiden och även om det blir småtråkigt blir det aldrig heltråkigt, och när filmen är bra är den BRA. Men, jag känner ingen riktig kemi och jag tycker det är mycket som är oklart, på både bra och dåligt sätt.
pufred
2018-02-08
På plussidan, kemin mellan Shia och Sasha. Filmningen, musiken, hur ojämnt fördelat socioekonomiskt det är. På minussidan: Ingen karaktärsutveckling, för lång, repetiativ, vi får följa ett gäng "white trash"-ungdomar, som sjunger med i låtar i en van typ 10-12 ggr. Det finns typ ingen historia att berätta. Trivsam indiefilm men jag skulle inte kalla den direkt bra.
TURGUT
2017-11-19
Vackert och stundvis nervigt men jag förstår nog inte riktigt storheten i denna film.
Doddedronten
2017-07-08
Nervig och närgången.
Gubbkepan
2017-04-30
Älskade den här magiskt vackra och mysiga filmen från början till slut. Attraktionen och laddningen mellan huvudkaraktärerna gav mig gåshud och kommer stanna med mig en lång tid framöver.
Benisakura
2017-02-27
Ojämn och hade man kortat ned och tajtat till hade betyget säkert varit högre.
Tonti
2017-01-23
Effektiv och fängslande skildring av ett tillstånd. Gillar första halvan mest, sen är det som att kärlekshistorien får ta över lite för mycket, Men fint att den tillåts vara både spröd och tuff.