2.1

American Nightmare

Tillsammans med sin rumskompis undersöker en man försvinnandet av sin syster. Han finner en härva av prostitution, incest och mord.

Originaltitel American Nightmare
Regissör Don McBrearty
Manus John Sheppard
Genre 80-tal, Skräck
Skådespelare Neil Dainard, Lenore Zann, Claudia Udy, Page Fletcher, Michael Ironside, Martin Doyle, Lawrence Day, Lora Staley, Alexandra Paul

2019-07-20
Omtitt på oklippt bd istället för klippta svenska vhs-rullen. Fortfarande en mörk film, men både giallo och slashervibbar samt en del snaskiga mord. Skitig film som ska utspelas i ett lika skitigt New York. Tror dock någon stad i Kanada fick föreställa New York.
jonbo
2014-02-15
Usel sleaze.
Noseman2005
2012-02-29
Den här har ju jag sett! Minns den dock knappt, och det lilla jag minns var inte särskilt bra.
2010-10-11
Den här kanadensiska skräckthrillern är gjord 1981 och inte 84 som det står här. Rätt grådaskigt försök till slasher där det verkligen inte är svårt att lista ut vem mördaren är. Några mord bjuds det på, men inget spektakulärt alls, och finalen är tafflig. Någon kallade denna en kanadensisk giallo, det håller jag inte med om. Michael Ironside har en liten och rätt obetydlig roll. Utspelar sig i stora delar på stripp och porrklubbar så tuttfantaster alá 1981 kanske ger ett högre betyg *L*