1.9

American Ninja

Den amerikanske soldaten Joe räddar sin överordnades dotter från en grupp kidnappare i den filippinska djungeln. Men hur lyckades han egentligen?

Originaltitel American Ninja
Regissör Sam Firstenberg
Manus Avi Kleinberger, Paul De Mielche, James R Silke, Gideon Amir
Genre Action, Äventyr, 80-tal
Skådespelare Michael Dudikoff, Steve James (I), Judie Aronson, John Fujioka, John LaMotta, Guich Koock, Don Stewart

2015-06-14
Visserligen usel kvalitet, men väldigt cool och underhållande.
Engravadlax
2015-05-02
Actionfilm så B som denna är kan vara acceptabel så länge striderna är bra. Detta är inte fallet med American Ninja.
Fläskkäft
2015-02-20
Filmbolaget Cannon med producenterna Golan/Globus i spetsen producerade mycket skit under åttiotalet men som bekant kan ju även dålig film vara underhållande. Rolig, dum action med omedveten humor. Vår hjälte är fullständigt överlägsen och överlever och undviker alla skott som skjuts mot honom. Michael Dudikoff har looken och kroppen men jösses vilken katastrofalt usel skådis. Kompisen Jackson är en trevlig sidekick och jag önskar att han hade fått vara med mer. 90 minuter flyter på rätt bra men jag hade nog önskat en roligare slutfight.
DrJW
2014-06-27
Klimaxen och slutet kändes förhastad. Hade inga förväntningar alls om den här, men förvånadsvärt nog så var den här underhållande.
mjölk
2012-11-26
2/10
menschenfeind
2012-03-01
Visst är det rätt dumt och fånigt, men förvånansvärt underhållande.
2011-11-22
Första och överlägset bästa och charmigaste i American Ninjaserien. Massa dumaction och tokigheter av bästa 80-tal med en träig Dudikoff. Jag faller handlöst för sån här skit även 2011.

2011-10-31
Möglig.

2011-09-25
För mig kännetecknar det här ungdomsåren. Det var inte bra då och det är verkligen inte bra nu, men det gör mig glad och lycklig.
shanghaikid
2010-09-27