1.6

American Ninja 5

Lisas pappa som är forskare hålls fånge någonstans i Sydamerika av personer som vill att han ska konstruera en giftig gas. Han vägrar men då tas han dotter Lisa också till fånga för att han ska gå med på det. Bara den Amerikanska Ninjan Joe och hans låtsas bror Hiro kan rädda Lisa och hennes pappa.

Originaltitel American Ninja 5
Alternativ titel American Ninja V, American Dragons
Regissör Bobby Jean Leonard
Manus John Bryant Hedberg, George Saunders (II)
Genre 90-tal, Action
Skådespelare David Bradley (III), Lee Reyes, Anne Dupont, Pat Morita, James Lew, Clement von Franckenstein, Marc Fiorini, Aharon Ipalé, Norman Burton, Tadashi Yamashita
Filmnummer 20832

DrJW
2014-06-29
Så jävla dålig att den får 3:an och 4:an att se ut som ett par mästerverk(och dem sög också, men inte lika mycket som den här!).
2011-10-16
Snor ungen förstör så mycket av den sista ninja filmen i serien...
GrandMaster_E
2010-03-19
Aj aj aj den ramlar på mållinjen ifrån en 2:a, blev alldeles för fjantig tillslut och visste inte vart den skulle ta vägen men rörde sig in i 3 ninjas territorium. Hög klass ifall man är runt 10 år dock. Att filmen heter American Ninja 5 är dock ett enda stort skämt.
hanuman
2009-10-16
Att se den här är troligen uslare än det var att vakna upp i Tjernobyl den 26 april 1986 klockan 01.23.46.
2008-11-04
Nejnej, de här va ingen kl avslutning på den här fjantiga serien. Jobbig unge och löjliga ninjor gör ingen glad.
TetsuNoTsume
2007-05-17
helt klart den sämsta ninjafilm jag sett...inte för att de andra delarna i serien är särskilt välgjord men de har sin charm...denna är bara löjlig
Bomkia
2006-08-20
Totalt blä. Äcklig träbock till hjälte tar hjälp av überirriterande pojkspoling och möter tråkiga ninjor och stentrist slutboss. 1a.
Typzalikov
2005-10-03
riktigt riktigt bra coolt med färgglada ninjor
Roddan
2005-01-17
liksom amerikan+ninja det går inte ihop i huvudet på mig
Stiggy
2004-12-20
Nej ni ska denna vara en american ninja film så dör jag hellre så usel som fan att ja svimmar nu.