2.7

American Pie: Reunion

Under en helg som borde kommit mycket tidigare, kommer vännerna att upptäcka vad som ändrats, vad som är sig likt och att tid och avstånd inte kan bryta vänskapens band. Det var sommaren 1999. Fyra småstadsgrabbar inledde sin strävan efter att förlora oskulden. Under åren som gått har Jim och Michelle gift sig, medan Kevin och Vicky gjort slut. Oz och Heather växte ifrån varandra men Finch suktar fortfarande efter Stiflers mamma.

Originaltitel American Reunion
Regissör Jon Hurwitz, Hayden Schlossberg
Manus Jon Hurwitz, Hayden Schlossberg
Genre Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Jason Biggs, Alyson Hannigan, Chris Klein, Thomas Ian Nicholas, Tara Reid, Seann William Scott, Mena Suvari, Eddie Kaye Thomas, John Cho, Jennifer Coolidge, Eugene Levy, Natasha Lyonne, Dania Ramirez, Katrina Bowden, Jay Harrington, Ali Cobrin

Skapad 2019-10-14 av rikirock
Det var sommaren 1999. Fyra småstadsgrabbar inledde sin strävan efter att förlora oskulden. Under åren som gått har Jim och Michelle gift sig, medan Kevin och Vicky gjort slut. Oz och Heather vä...   Läs mer »

Murvel48
2018-10-05
Gammal hederlig sexism. Det blev en del skratt.
larsen1976
2018-08-06
Spinner vidare på samma gamla utjatade tema. Första filmen var guld, men sen känns resten av filmerna som en upprepning. Med en snudd på en 2:a.
2018-02-24
Hatar dessa usla filmer!!!
vonadel
2017-12-04
American Pie var ju lite av ett fenomen när den kom. Såg om den för ett tag sen, just inför att se denna. Och ja, de håller väl ungefär samma klass. Ibland ganska rolig, och ibland mest bara pinsam. Lite väl pubertal humor emellanåt. 5/10
2017-10-23
2016-10-12
Och humorn och karaktärerna har inte utvecklats över huvud taget sen första filmen.
Sunken25
2016-01-05
En trevlig reunion av en film man gillade i tonåren. Gillar man första filmen gillar man denna. Nostalgi och är helt klart nöjd att de gjorde filmen, så mycket bättre än de urvattnade pengakåta versionerna av American Pie. 6.8/10
sparriskrigarn
2015-10-18
Unken, daterad, pinsam och gubbig humor som fick mig att sitta och vrida mig för att jag skämdes så mycket.
Fläskkäft
2015-06-13
Vissa förändras andra inte, det sägs ju att när man träffar gamla skolkamrater långt senare faller man oftast in i den rollen man hade under skoltiden. Mycket är sig likt vilket passar mig bra. Humorn är fortfarande rätt vass och det bjuds givetvis på pinsamheter. Stifler får mest utrymme och jag skrattade gott flera gånger. Filmen är kanske något för lång och allting känns inte riktigt övertygande men det var ändå ett trevligt återseende och en helt okej avrundning.
Zok
2015-05-23
Helt ok, men tyvärr var det svårt att hålla intresset hela vägen. Några scener var dock kul.