2.6

American Ultra

En pundare och hans flickväns sömniga småstadsexistens får ett avbrott när hans förflutna kommer ikapp honom i form av en statlig operation med målet att ta livet av honom.

Originaltitel American Ultra
Regissör Nima Nourizadeh
Manus Max Landis
Genre Komedi, Action, 2010-tal
Skådespelare Jesse Eisenberg, Kristen Stewart, Topher Grace, Connie Britton, Walton Goggins, John Leguizamo, Bill Pullman, Tony Hale, Stuart Greer, Michael Papajohn, Monique Ganderton, Nash Edgerton, Lavell Crawford, Sam Malone

xpndr
2020-09-19
På tok för tillrättalagd dialog.
Supernaut
2019-11-08
Underhållande actionkomedi som håller vad den lovar.
setterwall
2018-11-17
Idéfattigt manus, fåniga dialoger och överdrivna karaktärer till trots är det en rätt skön underhållning för stunden. Trodde aldrig att Rosenberg skulle vara trovärdig i en sån här roll men det funkar faktiskt.
Thesongunsung
2018-10-18
Sjukt kul, stenhård action. Extremt tunn men mycket underhållande. En stark trea, med glimten i ögat såklart.
Murvel48
2018-10-07
En seg inledning och några svaga partier - men i övrigt var det finfin underhållning.
HerrNenne
2017-04-18
Försöker vara lite ballare än den lyckas vara.Det känns som om den försöker fånga samma känsla som i tex God Bless America eller Super, men lyckas inte. Eller så missuppfattar jag.
Zok
2017-04-11
Ok för stunden, men inte mer än så.
ekback
2017-02-15
Skön actionkomedi med oväntat mycket våld som föll mig helt i smaken för stunden ;)
idaho1981
2017-02-03
Helt ok underhållning, men lite för mycket löst för att det ska bli ett högre betyg... Roligast och bäst är helt klart Connie Britton... Stark tvåa eller svag trea.
AjaxSwan
2016-12-13
Helt ok "sleeper agent"-rulle. Bra action, en del humor och lite spänning. 3:a(6/10)