Amityville: Dollhouse

Familjen Martin flyttar in i Amityville-huset och där hittar de ett litet dockhus. Dockhuset är en kopia av huset de flyttat in i. De ger det till dottern i födelsedagspresent, och konstiga saker börjar hända.

Originaltitel Amityville: Dollhouse
Alternativ titel Amityville Dollhouse: Evil Never Dies, Amityville 8
Regissör Steve White
Manus Joshua Michael Stern
Genre Skräck, 90-tal
Skådespelare Robin Thomas, Jarrett Lennon, Lisa Robin Kelly, Allen Cutler, Starr Andreeff, Rachel Duncan, Clayton Murray, Franc Ross, Lenore Kasdorf

2019-11-04
Lättglömd, men ändå skön uppföljare till klassikern. En del fräcka scener och i grunden en ordinär haunted house-rysare som inte 90-talet lyckas förstöra. Gillar man Amityvillefilmerna i stort kan man gott ge den här en chans.
amam
2017-10-28
Så i de tidigare filmerna, en besatt lampa, en besatt spegel, en besatt klocka och nu ett besatt dockhus. Annars är det en blek och lättbortglömd film med ett par småmysiga bitar.
idd
2014-02-07
lika seg som flertalet i serien men lyfter i alla fall något den sista kvarten..
kaffebrö
2008-04-05
om man skulle sett den här när man var 11 så hade man ju skitit på sig.. men inte så mkt nu
Fäktaren
2007-02-20
förutom första filmen och remaken som kom... ... 05, tror jag det var är detta helt klart en av de bättre. För övrigt så stämmer inte filminfo. så bra. Det är hans eget hus som han byggt själv vilket innebär att dockhuset är en kopia av Amityvillehuset och inte deras hus.
Christofer
2006-09-22
En av de bättre i serien.