2.4

Among the Living

Historien följer tre unga pojkar som upptäcker att en gammal övergiven filmstudio i utkanten av staden döljer en fruktansvärd hemlighet.

Originaltitel Aux yeux des vivants
Regissör Alexandre Bustillo, Julien Maury
Manus Alexandre Bustillo, Julien Maury
Genre Thriller, Skräck, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Théo Fernandez, Zacharie Chasseriaud, Damien Ferdel, Anne Marivin, Béatrice Dalle, Francis Renaud, Fabien Jegoudez, Nicolas Giraud, Chloé Coulloud, Sidwell Weber, Emmanuel Lanzi, Fabrice Deville, Dominique Frot, Victor Carril

Skapad 2019-12-20 av KULTURCHOCK
Det fanns en tid, en inte allt för avlägsen tid, då Frankrikes skräckfilmer satt som en krona över Europas filmhjässa. Den nya vågen av fransk extremfilm svepte land och rike runt och drog ner ...   Läs mer »

2021-01-20
Bra upplägg för en skräckis och på det hela taget är detta en bra film. Hade räknat med att den skulle vara betydligt råare men en 4:a är den ändå värd. Det tar sig ju mot slutet.
dudson
2019-08-11
Förvånadsvärt rå och trevlig filmupplevelse. Får en del sköna Funhouse vibbar emellanåt. Väl tid investerad.
silvertrain
2018-11-21
En ganska bra skräckfilm. Har lagom med spänning och som någon tidigare nämnt så är den lite speciel också. Blir en trea.
gaskammarvalse
2018-02-08
Skön
Zok
2015-08-01
Den hade potential, men det slarvades bort någonstans på vägen. En del scener fungerar bra när det gäller spänning och stämning, men tyvärr missar man målet.

2015-04-16
De har varit en duo från början. Regi och manus för Inside som var en rejält brutal och bra skräckfilm från Frankrike. Sedan gjorde de Livid som jag återsåg precis innan jag såg denna film. Livid var helt klart en betydligt sämre film. Tredje filmen från dem är Among The Living som inte är bättre än Livid. Problemet som jag ser det är att de själva skriver manusen. För vare sig Livid eller Among The Living har något vidare manus. Historierna är spretiga och karaktärerna svaga. Regin lyckas de betydligt bättre med. Men det behövs onekligen något under skalet. Sedan är det en stor björntjänst att filmbolaget väljer att jämföra filmen med Motorsågsmassakern. Även trailern som jag såg innan mitt köp skapade förväntningar på en helt annan film än den jag fick se. det var svårt att uppskatta detta. Riktigt besviken på att regissörerna tycks gå åt fel håll. Kollade in och såg att deras nästa projekt är Leatherface. Och för första gången har de inte själva skrivit manus. Håller tummarna för att manuset är bra, för då finns alla möjligheterna till något riktigt bra. Denna får bara godkänt av mig. 4/10
2014-12-13
Jag saknar den überbrutala franska skräckvågen för ett gäng år sedan, men efter att ha läst om den här och sett trailern återkom lite av hoppet. Och visst är den stilig och helt okej som rätt ordinär skräckis. Inte kändes den speciellt fransk dock och subgenren hade jag kategoriserat som slasher. Småbizarr och underhållande, men når aldrig upp till de tyngre titlarna.

2014-10-26
Inside är ett mästerverk och hoppades verkligen på att regissörernas kommande verk skulle Blow my mind. Så fel man kunde ha...både denna och Livide är rent ut sagt dåliga. Dålig handling, halvdant manus, filmat med vad som ser ut att vara systemkamera, dålig klippning osv. ingredienserna finns där, det måste jag erkänna men hur dom använde sig av dom är katastrofalt.
triakel
2014-10-24
Från mästerliga Inside till mediokra Livide till det här?
haajen
2014-10-24
Det blir en svag trea, filmen är en enda röra av gamla skräckfilmer och dess ton går från mysrys till brutal slasher. Trots dess brister underhålls jag ändå hyfsat, det är snyggt och stämningsfullt med några minsta sagt skruvade scener. Dock inte i närheten av Inside men ett steg upp från Livide.