3.9

An Adventure in Space and Time

Detta är historien om skapandet av tv-serien Doctor Who och William Hartnells porträtt av titelkaraktären under seriens första tre år. Filmen släpptes i samband med Doctor Who's femtioårsjubileum.

Originaltitel An Adventure in Space and Time
Regissör Terry McDonough
Manus Mark Gatiss
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare David Bradley (II), Brian Cox, Sacha Dhawan, Jeff Rawle, Jessica Raine, Claudia Grant, Jemma Powell, Lesley Manville, Andrew Woodall, Sam Hoare, Charlie Kemp

#54
2018-12-24
En ovanligt intressant biografi.
Levyn
2017-03-27
Right in the feels!
federico033
2016-03-16
En gripande om något melodramatisk (det var Hartnell som själv föreslog Troughton) historia om Doctor Whos tillkomst. Och ja, jag grät vid gästinhoppet i slutet
Kvalsternackan
2014-08-07
Riktigt härlig och gripande berättelse om starten av tv-serien Doctor Who. Man bör absolut ha sett några avsnitt av den första doktorn för att uppskatta alla detaljer
ilBrutto
2014-04-07
Ett riktigt fint TV-dama, men självklart bör man ha lite kunskap om Doktorn för att till fullo uppskatta det hela även om den står sig fint som ett dokument över tidig TV-historia.
iBoy
2014-03-03
Redigt mysig och intressant upplagt. Lyckas fånga känslan från Doctor Who och många teman från serien i viss mån; synen på samtiden, vänskap, meningen med livet, att våga tro på sina drömmar och trotsa odds osv. Blir kanske lite väl klyschigt (som vanligt i biopic-sammanhang), men jag blir ändå berörd och historien når verkligen in i hjärtat. En av David Bradleys bästa roller.
Bomkia
2014-01-01