2.3

An American Haunting

Baserad på en sann berättelse. Mellan åren 1818-1820 så hemsöktes familjen Bell i Red River, Tennessee av en ond ande. Vilade det en förbannelse över familjen?

Originaltitel An American Haunting
Regissör Courtney Solomon
Manus Courtney Solomon
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Donald Sutherland, Sissy Spacek, Rachel Hurd-Wood, James D'Arcy, Matthew Marsh, Thom Fell, Sam Alexander, Zoe Thorne, Miquel Brown, Shauna Shim, Lila Bata-Walsh, Howard Rosenstein

Robkiller
2016-04-10
Spökfilm med överdrivet starka ljudeffekter... rätt så långtråkig, och blir aldrig intressant egentligen...
eraserheead
2015-09-12
sööööööööööööööööööööööööööööööög
2014-12-09
Allt sedan filmen Exorcisten grep tag i mig så har filmer om besatthet och andar alltid varit något som lockat och fascinerat som tema i filmer. Jag håller helt klart med om att detta är välgjort och snyggt men det var först i de allra sista sekunderna som jag blev riktigt skrämd men då var det rejält och en rysning spred sig genom hela kroppen. 3+
Zipper
2014-05-28
Vilken otroligt dum intrig! Fascinerande lättviktigt om svåra ämnen, allt kändes ytligt och dåligt igenomtänkt.
Paddyeahh
2014-01-15
Uhh, de blodiga lakanen och uschi sd.
converse
2012-11-22
Onödigt stark ljudbild.
Taliah
2012-07-13
Riktigt onödig ramhistoria och lite väl många upprepningar och tillbakablickar, annars spännande och bra.

2011-09-25
Det händer inte mycket. Ta med en bok.
Snow_white
2010-12-27
Älskade boken, så jag blev väldigt besviken. Bra skådespelare, men dåligt manus. De har tagit bort viktiga delar från boken och kortat ner historien så att den knappt hinner bygga upp någon stämning alls innan den tvärt tar slut. Nej, läs boken istället!
TheUnderdogJR
2010-11-06
Filmen var ju bra.. slutet förstörde bara.. allting.