2.3

An Eye for an Eye

Narkotikapolisen Sean litar inte på sina överordnade sen hans kollega mördats i ett bakhåll. Han lämnar kåren och kontaktas av kollegans flickvän som säger sig ha bevis.

Originaltitel An Eye for an Eye
Regissör Steve Carver
Manus William Gray, James Bruner
Genre Action, Äventyr, 80-tal
Skådespelare Christopher Lee, Richard Roundtree, Chuck Norris, Matt Clark, Mako

Robkiller
2019-06-06
Chucken blir sur och röjer runt. Mer underhållande än väntat.
dudson
2016-12-18
Duglig Chucken film med asiatiska tendenser.dock inget märkvärdigt men alltid coolt med mr Lee i en skurk roll.
2015-01-07
Jag vet inte om det blev några avsnitt för mycket av Walker, Texas Ranger under tonåren men jag tycker verkligen om att se Chuck Norris i rollen som snut. Så till den grad att jag inte satt och väntade på att se honom fightas utan det gick bra ändå. Det är dock några riktigt fina och underhållande fighter från Chucks sida här. Till och med bakbunden kan han sparka skiten ur en snubbe. I fina biroller hittar man Christopher Lee, Richard Roundtree, Matt Clark, Mako och Terry Kiser. 3+
ClintanTheKing
2014-03-11
Sådärja! Nu snackar vi. Det är precis det här man väntat på i Norris filmer. Skön, snygg, hetsig action (inte enbart kampsportsaction alltså), fenomenal musik, San Francisco-miljöer från Dirty Harry, Lee, Roundtree. Denna rulle är värd 3/5 utan tvekan! Norris tredje bästa rulle av de jag sett hittills bakom Delta Force och Drakens väg.
Mortiis
2012-04-04
Inte jättebra men småcharmigt. Mako och Christopher Lee gör bra ifrån sig och antalet från Chuck utdelade rundsparkar i ansiktsregionen är imponerande.

2011-09-25
Ja, det är ju trots allt Chuck. Det i sig ger ju en skön upplevelse.
Fläskkäft
2011-09-02
Chuckens motiv är hämnd och det är ju som bekant alltid ett starkt sådant. Han håller sig till sina roundkicks och knytnävar, sällan något annat. =) Helt utan skäggbehåring och det är lite synd, mycket av karaktären ligger i just det. Suverän biff som biskurk men tyvärr får han för lite tid och slutfigthten är något av en besvikelse, alldeles fört kort. som helhet är det okej.
m98_hen
2007-09-13
Det måste vara ett rekordfult par som faller för varandra i filmen. Men ok action.
NEDERVETIL
2007-08-22
Nostalgi resan tillbaka till ungdomen...
Bond26
2006-09-27
Detta är den 3:e norris filmen jag såg som liten, och filmen är mycket bra, men saknar de lilla extra för att få en 4, men norris slåss mot harold sakata, som spelade oddjob! + en annan Bond-skurk spelar med i filmen.