1.7

Anacondas: The Hunt For the Blood Orchid

En grupp forskare ger sig iväg till Borneo för att söka upp en blomma som heter "Blood Orchid" (Blodorkidé), som sägs ge längre liv. Under tiden så upptäcker gruppen att de inte är ensamma i djungeln, där lever också världens största ormar.

Originaltitel Anacondas: The Hunt For the Blood Orchid
Alternativ titel Anaconda 2: The Black Orchid
Regissör Dwight H Little
Manus Hans Bauer, Jim Cash, Jack Epps Jr, John Claflin, Daniel Zelman, Michael Miner, Edward Neumeier
Genre 2000-tal, Äventyr, Skräck, Thriller, Drama
Skådespelare Nicholas Hope, Peter Curtin, Eugene Byrd, Morris Chestnut, Nicholas Gonzales, Johnny Messner, KaDee Strickland, Matthew Marsden, Karl Yune, Salli Richardson-Whitfield
Filmnummer 22028

Tatty
2019-03-20
Okej film och kändes lite tjatigt med all gräl efter sökande! Lite spännande annars men nja!
Dele
2018-11-17
Taffligt och dumt, men med visst underhållningsvärde för stunden.
booby
2015-07-22
"Jag har sett värre."
JohnMcClane
2014-08-09
Dem kunde åtminstonde ha gjort den underhållande!
_Krullo_
2013-05-11
Skjut mig!
Xenox
2012-07-21
Den bästa Anakonda-filmen. Det finns en del logiska luckor, men filmen var rätt så underhållande.
jonbo
2012-03-25
Messner är ju som vanligt sämst och filmen följer i övrigt mallen. Men att Anakondas helt plötsligt fanns i Borneo är ju bara en liten detalj att överse.
kaj08
2010-11-03
Haha... Halvkomisk skräckrulle om jätteormar som ställer till det för en expedition ute i djungeln. Det verkar ganska påkostat och miljöerna är väldigt fina. Själva storyn är dock bara dum och ologisk, och skådespelarna är pinsamt usla. Det hela blir ändå rätt hyfsat, om man bortser från allt som bara är otroligt dumt o förutsägbart. Har man börjat titta på filmen vill man gärna se klart den, även om den knappast kan anklagas för att vara djup. betyget landar på en medel 2-a.
Brouhaha
2010-10-15
Hehe, härligt att man lyckades pressa in alla etniciteter! Ormen är tillbaks i plural och är galnare än någonsin, med sina nyvunna förmåga att kunna flyga. Låter ju givetvis som en klar förbättring från ettan, men av någon outgrundlig anledning är den inte alls lika bra som ettan. Kan ha att göra med att Voights ekvivalens i den här filmen är en snygg, vältränad machokille med mörk röst och coola repliker. Inte alls lika bra. :^)
tresured
2010-06-30
går att kolla på när man har sjuuuukt tråkigt.