2.7

Analysera mera

Ben Sobel är en psykiatriker som efter en bilkrock med maffiabossen Paul Vittis närmste man hamnar i knipa. Vitti behöver hjälp med sina inre problem och plötsligt har Bens lugna arbete som familjeterapeut fått extra krydda genom att en nyckfull maffiaboss sällar sig till hans patientskara.

Originaltitel Analyze This
Regissör Harold Ramis
Manus Harold Ramis, Kenneth Lonergan, Peter Tolan
Genre Kriminalare, Komedi, 90-tal
Skådespelare Robert De Niro, Billy Crystal, Lisa Kudrow, Joe Viterelli, Joseph Rigano, Chazz Palminteri, Max Casella, Bill Macy, Rebecca Schull, Kyle Sabihy, Pat Cooper, Leo Rossi, Tony Darrow, Vince Cecere, Jimmie Ray Weeks, Ira Wheeler, Luce Ennis, DonnaMarie Recco

Rele
2018-07-27
En komedi med De Niro. Jag ger ändå en tvåa.
2017-10-18
helt ok
2017-08-01
Skit.
jopjop
2017-02-25
Fantastisk idé men den slarvas bort lite. Kanske väntar jag mig för mycket.
92axha10
2017-02-11
Udda parning med De Niro, som gör lite narr av sin egen karriär och Crystal i sin vanliga form. De funkar bra ihop och fick mig att skratta.
2014-10-26
Riktigt roligt och Billy Crystal och Robert De Niro fungerar bra tillsammans och skapar en charmig och rolig film. 3+
LacombeLucien
2014-06-19
Haha, sinnessjukt.
Solidus
2014-05-03
Filmens styrka är kemin mellan De Niro och Crystal och de fungerar bra ihop, men det är tråkigt att se en stor skådespelare som De Niro misslyckas med att låtsasgråta. Att gråta på film verkar vara hans stora akilleshäl. En smårolig komedi som gör ett gott jobb med att parodiera gangstergenren.
booby
2014-02-04
Oseriös men skön!
Gigi1943
2014-02-03
Hjälp! Värdelös! Ska den föreställa rolig eller har jag totalt missuppfattat genren. Det som är roligt är att se om jag orkar se hela utan att snabbspola! Billy C tillhör INTE mina favoriter och jag blir så besviken på Robban för att han inte har förmåga att välja bort sån här blaskig skit när han i övrigt är så himla bra!