2.1

Anatomie 2

I uppföljaren till "Anatomie" möter vi Jo, en ung medicinstudent som söks upp av en framgångsrik forskare som vill värva honom till sitt team. Det Jo inte vet, är att forskaren är del av Anti-Hippokraterna som är villiga att gå över lik för att kunna bedriva sina illegala experiment och inte har några problem med att göra dessa på unga medicinstudenter.

Originaltitel Anatomie 2
Regissör Stefan Ruzowitzky
Manus Stefan Ruzowitzky
Genre Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Barnaby Metschurat, Herbert Knaup, Heike Makatsch, Franka Potente, August Diehl, Roman Knizka

TheHorrorfan
2014-04-13
Bättre än den första filmen, men bra är den inte.

2011-09-25
Betydligt sämre än den första.

2007-01-15
Tysk skäckis som börjar skapligt men som blir sämre mot slutet. Typisk europeisk i sin stil.
rockcat666
2007-01-03
jag håller med Varulf(inte bara för att min gode vän apmannen har sagt att hennes omdöme är att lita på).Det är för lite Potente, och Heike Makatsch med gutl hår-vad tänkte ni på?tyskar..!Enl mig en ganska dålig mer eller mindre fristående uppföljare till ettan, fast syntetmusklarna ser ut som sällskapsålar
2006-09-11
En värdig sequel och fortsättning. Samma anda som ettan
varulf
2005-07-25
lite förlite franka potente om ni frågar mig. Den får samma betyg som föregångarna, men pga potente-bristen så blir den betydligt svagare.
Rötiwaar
2005-06-20
ettan var bättre vill jag nog påstå..saknade Benno Führmans fasta stjärt..
Reichenau
2005-04-07
Helt godkänd, men tyvärr något sämre än ettan, vilken man helst ska ha sett innan man sätter tänderna i denna film.
Silferstierna
2004-12-01
Så mycket bättre än alla massproducerade amerikanska skräckfilmer.
timpa
2004-11-06
första halvtimmen räckte för att ge denna ett välförtjänt betyg..