And Tomorrow the Entire World

20-åriga Luisa ska börja studera juridik och lämnar sitt borgerliga överklasshem för ett antifascistiskt kollektiv i universitetsstaden Mannheim. Högerextremismen är på frammarsch och hon är besluten att göra sitt bästa för att stoppa den. Men vilka metoder är de rätta? Kollektivet är splittrat mellan moderata aktivister och radikala gatufighters, och Luisa dras till både den militanta kampen och den sexiga slagskämpen Alfa.

Originaltitel Und morgen die ganze Welt
Regissör Julia von Heinz
Manus Julia von Heinz, John Quester
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, 2020-talet
Skådespelare Mala Emde, Noah Saavedra, Tonio Schneider, Andreas Lust, Luisa-Céline Gaffron, Nadine Sauter, Ivy Lissack, Hussein Eliraqui, Victoria Trauttmansdorff, Michael Wittenborn, Heidi Walcher, Stefan Einfalt, Robert Besta, Christopher Hans, Constanze Weinig

myslas
2021-02-08
Intensitetsnivå som i en god thriller, man sitter som på nålar under stora delar. Regissören säger själv att historien är baserad på en tioårsperiod som blivit komprimerad ner till en kort tidsperiod och det märker man. Det eskalerar lite väl fort för att det ska kännas helt realistiskt. En bra film ändå som öppnar upp för diskussion.