2.8

Anderssonskans Kalle i busform

Det snälla busfröet Anderssonskans Kalle ägnar sig denna gång åt bland annat följande: Han spikar fast galoscher. Han drar upp kjolen på Bobergskan. Nys- och klipulver gör sin verkan på en biograf. Fyrverkeripjäser och andra knalleffekter ger viss effekt. Han ser även till att kvarterspolisen Jonsson får en vådlig färd i en barnvagn.

Originaltitel Anderssonskans Kalle i busform
Regissör Arne Stivell
Manus Emil Norlander, Arne Stivell
Genre Komedi, 70-tal
Skådespelare Per-Axel Arosenius, Hans Backlund, Inger Berggren, Tord Tjädersten, Sickan Carlsson, Britta Holmberg, Chris Wahlström, Sten-Åke Cederhök

2018-10-13
Rätt kul film...
Zipper
2015-03-25
Inte lika bra som första filmen, men så härlig ändå. Sickan är boss.
Fläskkäft
2011-11-03
Mycket charmigt i all sin enkelhet. Det är egentligen ingen handling utan mer kortare sketcher sammanfogade till en film. Kalle är helskön och det är svårt att motstå Sten-Åke Cederhök. Allt är på buskisnivå, det är taffligt och mycket amatörmässigt gjort, men det funkar så det är bara att luta sig tillbaka och njuta. =)
Tunika
2008-05-11
Min barndom! Fantastisk film. Kan se den hundra gånger om. Hoppas vid Gud de två Anderssonskans Kalle-filmerna (från tidigt 70-tal) ges ut på dvd så man kan bevara ett stycke svensk film med sann humor. Finns hur många citat somhelst att dra från denna.
Anxie
2006-09-04
Såg jag hur mycket som helst när jag var liten.. Underbart..
Cramizz
2005-07-25
Får en fyra pga den underbara scenen mellan Fru Andersson och Kalle när hon berättar att de ska gå på bio och se en trevlig film med Sickan Carlsson. Varpå Kalle svarar: Sickan Carlsson! Den fnitterlisan.... osv. Hur kul som helst! Sickan rular!!!
Dr.Kosmos
2005-04-13