3.3

Andhadhun

Akash är en blind pianist som förbereder sig för en konsert i London. En dag blir han omkullkörd av Sophie när han ska korsa en väg. Hon imponeras av hans talang och erbjuder honom ett jobb på hennes pappas restaurang.

Originaltitel Andhadhun
Regissör Sriram Raghavan
Manus Arijit Biswas, Yogesh Chandekar, Sriram Raghavan, Hemanth M Rao, Pooja Ladha Surti
Genre 2010-tal
Skådespelare Ayushmann Khurrana, Tabu, Radhika Apte, Anil Dhawan, Manav Vij, Ashwini Kalsekar, Zakir Hussain, Chhaya Kadam, Zakir Hussain, Rashmi Agdekar, Abhishek Shukla, Mohini Kewalramani, Nikitasha Kapoor, Saumin Patel, Hera Sajid

andmoreagain
2019-11-28
I grund och botten en riktig bra grundstory men det överdrivna indiska skådespelarmanéret går mig lite på nerverna. Fast en snäll trea får det bli till en svart thrillerkomedi (äv om det kändes lite 90-tal där alla lurar alla) och det som var ändå mer positivt är att man slipper mycket av den outhärdliga pekpinnemoralen som ofta genomsyrar dessa indiska filmer.
Kimchi
2019-08-12
Början är lite slö men sen tar den sig ordentligt. Jag gillar speciellt hur den blandar humor med ganska allvarliga/hemska karaktärer och handlingar. Känslan är att den flera gånger är på väg att gå över i fars, men tack vare en tajt regi så klarar den sig fint. Lite minus för att vissa karaktärers öden känns lite väl snabbt avklarade.
2019-05-17
Underhållande men väl utdragen film på ett väldigt intressant koncept. Jag tycker aldrig tonen hittar riktigt rätt, ibland är den liksom charmigt rolig och det blir inte så spännande som det kanske borde blivit. Sen är jag lite kluven till vissa oklarheter, delvis kul i att spekulera hur det kanske egentligen är, men också lite otillfredsställande att inte veta säkert. En stabil men inte jättestark trea!
Bengt_a
2019-02-09