2.8

Andy Warhols Frankenstein

Greve Frankenstein försöker skapa en ny ras av gamla kroppsdelar och han vill att hans manliga kreation skall para sig med hans kvinnliga dito. Han letar därför efter en hjärna som tillhör en kvinnokarl men råkar av misstag hugga huvudet av en munk...

Originaltitel Flesh for Frankenstein
Alternativ titel Andy Warhol's Frankenstein, The Devil and Dr. Frankenstein
Regissör Antonio Margheriti, Paul Morrissey
Manus Paul Morrissey
Genre Komedi, Skräck, Science Fiction, 70-tal
Skådespelare Udo Kier, Joe Dallesandro, Monique van Vooren, Arno Juerging, Dalila Di Lazzaro, Srdjan Zelenovic, Nicoletta Elmi, Marco Liofredi, Liu Bosisio, Fiorella Masselli, Cristina Gaioni, Rosita Torosh, Imelde Marani

johan93
2019-01-18
Helt klart den köttigaste och blodigaste tappningen på frankenstein konceptet som jag sett hittils. Jag diggar’t!
Stan
2016-10-13
Snuddar nästan vid 4an på slutet! Brutalt och bisarrt slut, men rätt lång transportsträcka. Snygg, bra musik och älskar Udo Kier
sparriskrigarn
2016-01-24
Naturligtvis väldigt konstig och i någon mening dålig, men Udo Kier gör hela filmen. På katastrofalt bruten tysk-engelska levererar han fantastiska citat oavbrutet. Helt enkelt en "skön film", med väldigt festliga specialeffekter och gott om sleazigt snusk.
Lord-Antedel2
2015-08-06
Vart ska man börja? Vart kom Yuri ifrån? Detta besvarar din fråga. Innan Udo bestämde sig för att ta över världen som sitt mer kända alias "Yuri" så var han en vetenskapsman. Precis som vilken annan flintskallig karl, eller människa överlag, så hade han hett temperament och en stor kärlek för döda kroppar. Varför? För han är ett geni! Innan han blev mer känd som yuri, så bestämde han sig för att sätta ihop ett monster, vilket ni själva får ta reda på hur det går, men inte nog med att ni får smaka på Udos skådespeleri, det ingår även: bordeller, nekrofili med mera! Är detta en sevärd film? Helt klart om man gillar Udo, även om det är lite väl mycket kvinnobröst och inte alls lika mycket mansbröst, så tycker jag man ska ge filmen en chans, det är charmen av 70 talet!
2015-04-29
Sinnessjuk på ett charmigt och bizarrt sätt. den är sämre än blood for dracula, men de är nog främst för att de komska scenerna tar över den melankoliska stämningen som de fick till så bra året efter. Ändå klart underhållande och Kiers baron är så skönt galen att han är svår att tycka illa om. Gott om sleaze, blod och en stackars missplacerad ödla i en av de mest udda scenerna.
AlbertSpica
2015-04-05
"To know death, Otto, you have to fuck life... in the gall bladder!" Ojämn och lite seg men inte dålig.
Raggarn
2014-03-03
10 år efter första titten kan jag bara konstatera att denna skräprulle är helt underbar. Naturligtvis är den b i alla dess former. Det är också behållningen med denna. Skådespelet är också uselt, men det gör absolut ingenting. Det här är njutning i dess renaste form
precineadd
2013-06-25
Blood for Dracula är ju rätt kul, den här mest tråkig. Sevärd på sitt sätt dock, pga Udo
Brouhaha
2013-04-14
Komisk och riktigt störd. Fick titta genom fingrarna under vissa scener, så jobbigt var det, men skrattade rejält åt Kiers och Juergings interaktioner. ^^

2011-09-25
Det är faktiskt ganska kul. Udo Kier är one of a kind.