3.3

Angel-A

André är skyldig Franck pengar och ser ingen annan utväg än att ta sitt liv. Då dyker Angela upp. Eftersom André är i stort behov av pengar hjälper Angela honom, dock med något märkliga metoder.

Originaltitel Angel-A
Alternativ titel Alerte rouge
Regissör Luc Besson
Manus Luc Besson
Genre Komedi, Fantasy, Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Jamel Debbouze, Rie Rasmussen, Olivier Claverie, Gilbert Melki, Serge Riaboukine

kryttan
2017-10-16
Annorlunda och snyggt filmad, med bra skådisar.
Sarakin76
2017-10-16
Senker fra 4 til 3. Gode skuespillerinnsatser men franske filmer er ikke alltid i min smak.
sawa
2016-12-04
Jag tog mig igenom den, mest för att se scenen vid spegeln!
Thavox
2013-10-06
Luc Beson är helt enkelt fenomenal.
Roswall
2013-04-23
Bättre än vad jag trodde, och annorlunda. Finns några starka scener och hamnar i min "Att vara Människa"-lista. Tack för den.
Totenkopf
2012-07-28
Inte den bästa av Luc Bessons filmer, men den var helt klart sevärd, fin personkemi mellan huvudrollsinnehavarna.
Portugallien
2012-07-15
Kiamal
2012-04-05
Lite naiv, men har sina kvaliteter.
Jonas77
2012-03-23
Jag är glatt överraskad över att fler än jag tycker denna ska ha 4 i betyg. En film av Besson med Debbouze kan man förvänta sig ska bli bra. Danska spelar... den långbenta tjejen. Väldigt vacker i svart-vitt.
Ful_fisk
2012-02-22
Rätt skaplig film av Luc Besson. Jag gillade den, men känner samtidigt att den kunde ha varit bättre.